Gîndirea critică – un instrument eficient pentru formarea competențelor profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
739 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 09:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03 (774)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
ŞIŞCANU, Svetlana, TIMOFTICĂ, Gheorghe, NICOLAEV, Elena, SCOBIOLA, Olga. Gîndirea critică – un instrument eficient pentru formarea competențelor profesionale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 3(97), pp. 47-49. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(97) / 2016 / ISSN 1810-6455

Gîndirea critică – un instrument eficient pentru formarea competențelor profesionale

Critical thinking – an effective tool for professional skills development

CZU: 37.03

Pag. 47-49

Şişcanu Svetlana, Timoftică Gheorghe, Nicolaev Elena, Scobiola Olga
 
Centrul de Excelență în Construcții
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Societatea în care creștem și ne dezvoltăm oferă un ansamblu de oportunități pentru fiecare dintre noi, însă aceste oportunități trebuie valorificate într-un mod critic, asertiv de analiză și evaluare. Fără gîndire critică elevii nu înregistrează performanţe în dezvoltarea abilităţilor cognitive de ordin superior, dar și a celor noncognitive: competenţe de bază, capacitatea de a lucra în echipă, deprinderi de comunicare şi negociere etc. Aplicarea tehnicilor de dezvoltare a gîndirii critice este cea mai eficientă modalitate de a învăţa să găsim soluţii inteligente în diferite situaţii-problemă. Încrederea în capacitatea elevului de a gîndi critic, respectarea ideilor şi a convingerilor sale îl determină pe acesta să fie mai sigur pe forțele proprii, să se implice în actul de învățare cu mai mult entuziasm.

The society in which we grow and develop became an ensemble of opportunities for each of us, but these opportunities must be released on a critical, assertive way of analysis and evaluation. Without critical thinking, pupils do not record performances at the cognitive skills chapter of the superior level and on those non-cognitive which suppose base competences, the capacity to work in team, the abilities of communication and negotiation. The confidence by the teacher in the pupils’ability to think critically, respecting his ideas and beliefs, determines him to be sure of his own forces and to be involved in the act of learning with more enthusiasm.

Cuvinte-cheie
critical thinking, evaluation, cognitive skills, performances, pupils, opportunities.