Managementul parteneriatului educațional „grădiniță – familie – comunitate” în contextul realizării educației inclusive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
854 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 17:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.018:005 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Management (1891)
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Managementul parteneriatului educațional „grădiniță – familie – comunitate” în contextul realizării educației inclusive. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 329-334. ISBN 978-9975-132-97-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2017
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017

Managementul parteneriatului educațional „grădiniță – familie – comunitate” în contextul realizării educației inclusive

CZU: 376.018:005

Pag. 329-334

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

The article reflects the views of several authors on the educational partnership from the perspective of inclusive education. The role of active family involvement in the education and development of children with special educational needs is emphasized. It also reveals the importance of knowing the needs of the parents of children with disabilities and the needs of the children. There are presented results of the study carried out on a sample of parents with children with integrated ESCs in the pre-school institution. The findings of the study will help us build a viable and resolute partnership between family, kindergarten and community.