Articolul precedent |
Articolul urmator |
854 58 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-26 17:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.018:005 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Management (1891) |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Managementul parteneriatului educațional „grădiniță – familie – comunitate” în contextul realizării educației inclusive. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 329-334. ISBN 978-9975-132-97-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2017 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.018:005 | ||||||
Pag. 329-334 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article reflects the views of several authors on the educational partnership from the perspective of inclusive education. The role of active family involvement in the education and development of children with special educational needs is emphasized. It also reveals the importance of knowing the needs of the parents of children with disabilities and the needs of the children. There are presented results of the study carried out on a sample of parents with children with integrated ESCs in the pre-school institution. The findings of the study will help us build a viable and resolute partnership between family, kindergarten and community. |
||||||
|