Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1187 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-07-07 16:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046 (260) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4112) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 20-23. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||||
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455 | |||||||||
|
|||||||||
CZU: 37.016.046 | |||||||||
Pag. 20-23 | |||||||||
|
|||||||||
Descarcă PDF | |||||||||
Rezumat | |||||||||
Articolul se referă la situaţia în care se află mulţi dintre profesorii ce se angajează să predea cursuri opţionale în învăţămîntul preuniversitar în circumstanţele în care acestea nu au o asigurare didactică pe măsura necesităţilor. Autorul pledează pentru compilarea materialelor necesare, pe care profesorul le selectează în conformitate cu exigenţele curriculare, şi corelarea lor foarte strînsă cu activităţile de învăţare, mai ales cu probele de evaluare formativă şi sumativă. O modalitate de a construi un suport de curs a cărui continuare firească să devină portofoliul elevului este prezentată în baza unui curs propus pentru aria curriculară Limbă şi comunicare – Resurse lexicografice deschise în studiul limbilor. Sînt enumerate diverse resurse care şi-ar avea locul în suportul de curs şi produsele elevilor, care urmează să completeze portofoliul personal al fiecăruia. Lucrînd în acest fel, profesorul va deveni total independent în conceperea şi desfăşurarea demersului didactic şi va avea mai multă siguranţă şi mobilitate. Este important ca materialele chemate să suplinească manualul să corespundă cerinţelor faţă de orice carte şcolară: relevanţă, accesibilitate, validitate, atractivitate, flexibilitate, caracter deschis, participare, socializare. |
|||||||||
Cuvinte-cheie curriculum, Optional course, textbook, portfolio, formative assessment, summative assessment, didactic materials. |
|||||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Cartaleanu, T.M.</dc:creator> <dc:date>2016-04-30</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p><em>Articolul se refer</em><em>ă</em><em> la situa</em><em>ţ</em><em>ia </em><em>î</em><em>n care se afl</em><em>ă</em><em> mul</em><em>ţ</em><em>i dintre profesorii ce se angajeaz</em><em>ă</em><em> s</em><em>ă</em><em> predea cursuri op</em><em>ţ</em><em>ionale </em><em>î</em><em>n </em><em>î</em><em>nv</em><em>ăţă</em><em>m</em><em>î</em><em>ntul preuniversitar </em><em>î</em><em>n circumstan</em><em>ţ</em><em>ele </em><em>î</em><em>n care acestea nu au o asigurare didactic</em><em>ă</em><em> pe m</em><em>ă</em><em>sura necesit</em><em>ăţ</em><em>ilor. Autorul pledeaz</em><em>ă</em><em> pentru compilarea materialelor necesare, pe care profesorul le selecteaz</em><em>ă</em><em> </em><em>î</em><em>n conformitate cu exigen</em><em>ţ</em><em>ele curriculare, </em><em>ş</em><em>i corelarea lor foarte str</em><em>î</em><em>ns</em><em>ă</em><em> cu activit</em><em>ăţ</em><em>ile de </em><em>î</em><em>nv</em><em>ăţ</em><em>are, mai ales cu probele de evaluare formativ</em><em>ă</em><em> </em><em>ş</em><em>i sumativ</em><em>ă</em><em>. O modalitate de a construi un suport de curs a c</em><em>ă</em><em>rui continuare fireasc</em><em>ă</em><em> s</em><em>ă</em><em> devin</em><em>ă</em><em> portofoliul elevului este prezentat</em><em>ă</em><em> </em><em>î</em><em>n baza unui curs propus pentru aria curricular</em><em>ă</em><em> Limb</em><em>ă</em><em> </em><em>ş</em><em>i comunicare – Resurse lexicografice deschise </em><em>î</em><em>n studiul limbilor. S</em><em>î</em><em>nt enumerate diverse resurse care </em><em>ş</em><em>i-ar avea locul </em><em>î</em><em>n suportul de curs </em><em>ş</em><em>i produsele elevilor, care urmeaz</em><em>ă</em><em> s</em><em>ă</em><em> completeze portofoliul personal al fiec</em><em>ă</em><em>ruia. Lucr</em><em>î</em><em>nd </em><em>î</em><em>n acest fel, profesorul va deveni total independent </em><em>î</em><em>n conceperea </em><em>ş</em><em>i desf</em><em>ăş</em><em>urarea demersului didactic </em><em>ş</em><em>i va avea mai mult</em><em>ă</em><em> siguran</em><em>ţă</em><em> </em><em>ş</em><em>i mobilitate. Este important ca materialele chemate s</em><em>ă</em><em> suplineasc</em><em>ă</em><em> manualul s</em><em>ă</em><em> corespund</em><em>ă</em><em> cerin</em><em>ţ</em><em>elor fa</em><em>ţă</em><em> de orice carte </em><em>ş</em><em>colar</em><em>ă</em><em>: relevan</em><em>ţă</em><em>, accesibilitate, validitate, atractivitate, flexibilitate, caracter deschis, participare, socializare.</em> </p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p><em>The article refers to a situation familiar to many schoolteachers engaging in optional courses when didactic material is insufficient or altogether absent. The author argues in favour of the teacher’s compiling of the necessary materials, from which specific items would then be chosen, according to curricular demands. These materials are to be closely coordinated with the intended learning activities, especially with the formative and summative assessment tasks. A way of constructing a set of didactic materials whose natural continuation would be a student’s portfolio is presented based on a course proposed for the curricular domain Language and Communication, Open Lexicographic Resources in the Study of Languages. Various resources are listed, which would find their place in the didactic materials and the students’ output for the course, thus completing each student’s personal portfolio. Acting in this manner, the teacher becomes entirely independent in conceiving and developing lessons, and will find more reassurance and mobility. It is important that the materials called to supplement the textbook satisfy the requirements for any school book: relevance, accessibility, validity, attractiveness, flexibility, openness, participation, and socialisation</em></p></dc:description> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 96 (2) 20-23</dc:source> <dc:subject>curriculum</dc:subject> <dc:subject>Optional course</dc:subject> <dc:subject>textbook</dc:subject> <dc:subject>portfolio</dc:subject> <dc:subject>formative assessment</dc:subject> <dc:subject>summative assessment</dc:subject> <dc:subject>didactic materials.</dc:subject> <dc:title>Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>