Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1075 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 21:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (259)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 20-23. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual

Optional course portfolio: between curriculum and textbook

CZU: 37.016.046

Pag. 20-23

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Articolul se referă la situaţia în care se află mulţi dintre profesorii ce se angajează să predea cursuri opţionale în învăţămîntul preuniversitar în circumstanţele în care acestea nu au o asigurare didactică pe măsura necesităţilor. Autorul pledează pentru compilarea materialelor necesare, pe care profesorul le selectează în conformitate cu exigenţele curriculare, şi corelarea lor foarte strînsă cu activităţile de învăţare, mai ales cu probele de evaluare formativă şi sumativă. O modalitate de a construi un suport de curs a cărui continuare firească să devină portofoliul elevului este prezentată în baza unui curs propus pentru aria curriculară Limbă şi comunicare – Resurse lexicografice deschise în studiul limbilor. Sînt enumerate diverse resurse care şi-ar avea locul în suportul de curs şi produsele elevilor, care urmează să completeze portofoliul personal al fiecăruia. Lucrînd în acest fel, profesorul va deveni total independent în conceperea şi desfăşurarea demersului didactic şi va avea mai multă siguranţă şi mobilitate. Este important ca materialele chemate să suplinească manualul să corespundă cerinţelor faţă de orice carte şcolară: relevanţă, accesibilitate, validitate, atractivitate, flexibilitate, caracter deschis, participare, socializare.  

The article refers to a situation familiar to many schoolteachers engaging in optional courses when didactic material is insufficient or altogether absent. The author argues in favour of the teacher’s compiling of the necessary materials, from which specific items would then be chosen, according to curricular demands. These materials are to be closely coordinated with the intended learning activities, especially with the formative and summative assessment tasks. A way of constructing a set of didactic materials whose natural continuation would be a student’s portfolio is presented based on a course proposed for the curricular domain Language and Communication, Open Lexicographic Resources in the Study of Languages. Various resources are listed, which would find their place in the didactic materials and the students’ output for the course, thus completing each student’s personal portfolio. Acting in this manner, the teacher becomes entirely independent in conceiving and developing lessons, and will find more reassurance and mobility. It is important that the materials called to supplement the textbook satisfy the requirements for any school book: relevance, accessibility, validity, attractiveness, flexibility, openness, participation, and socialisation

Cuvinte-cheie
curriculum, Optional course, textbook, portfolio, formative assessment, summative assessment,

didactic materials.