Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
902 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-09 17:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.671 (8) |
Educație (14324) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Manualul școlar în fața unor noi provocări. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 58-60. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.671 | ||||||
Pag. 58-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Manualul școlar poate fi interpretat pedagogic la nivel de: a) document operațional, oficializat în cadrul conținutului învățămîntului, care susține învățarea elevului, în plan școlar, dar mai ales extrașcolar; b) metodă specială de instruire, valorificată de profesor; c) procedeu didactic, integrabil în orice metodă de instruire; d) mijloc de învățămînt utilizabil în orice activitate de instruire. La nivel general, manualul școlar este abordat mai ales ca document curricular operațional, care concretizează conținuturile instruirii, conform obiectivelor specifice stabilite de programele școlare. Evoluția sa depinde de provocările lansate ciclic ca urmare a paradigmelor afirmate în istoria gîndirii pedagogice și a progresului tehnologic reflectat și la nivelul mijloacelor de învățămînt. Un exemplu îl constituie manualul alternativ. O altă provocare va fi înregistrată prin lansarea manualului digital. Validarea socială a manualului școlar, ca document curricular operațional, depinde de capacitatea acestuia de susținere a succesului școlar al tuturor elevilor, pe termen scurt, dar și mediu și lung. |
||||||
Cuvinte-cheie school textbook, educational process, curriculum, school program, the quality of education. |
||||||
|