Manualul școlar în fața unor noi provocări
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
902 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 17:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.671 (8)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Manualul școlar în fața unor noi provocări. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 58-60. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Manualul școlar în fața unor noi provocări

New challenges for the school textbook

CZU: 371.671

Pag. 58-60

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Manualul școlar poate fi interpretat pedagogic la nivel de: a) document operațional, oficializat în cadrul conținutului învățămîntului, care susține învățarea elevului, în plan școlar, dar mai ales extrașcolar; b) metodă specială de instruire, valorificată de profesor; c) procedeu didactic, integrabil în orice metodă de instruire; d) mijloc de învățămînt utilizabil în orice activitate de instruire. La nivel general, manualul școlar este abordat mai ales ca document curricular operațional, care concretizează conținuturile instruirii, conform obiectivelor specifice stabilite de programele școlare. Evoluția sa depinde de provocările lansate ciclic ca urmare a paradigmelor afirmate în istoria gîndirii pedagogice și a progresului tehnologic reflectat și la nivelul mijloacelor de învățămînt. Un exemplu îl constituie manualul alternativ. O altă provocare va fi înregistrată prin lansarea manualului digital. Validarea socială a manualului școlar, ca document curricular operațional, depinde de capacitatea acestuia de susținere a succesului școlar al tuturor elevilor, pe termen scurt, dar și mediu și lung.

The school textbook can be pedagogical interpreted at the level of: operational document, formalized in the content of education, which supports student learning, in school and, especially, outside the school; special method of instruction, fructify by teacher; teaching procedure, integrated into any training method; instrument of education, usable in any training activity. Overall, the school textbook is approached especially as operational curricular document, that reflected training content, according to specific objectives set by school program. Its evolution depends on cyclically challenges launched by paradigms stated in the history of pedagogical thought and technological progress, reflected as well in the resources of education. An example is the alternative manual. Another challenge will be recorded by digital textbook. Social validation of school textbook, as an operational curricular document depends on its ability to support the academic success of all students in the short term, but also in medium and long term.

Cuvinte-cheie
school textbook, educational process, curriculum,

school program, the quality of education.