Articolul precedent |
Articolul urmator |
819 79 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 11:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036 (246) |
Educație (14220) |
SM ISO690:2012 POPA, Viorica. Atelierele de creație: de la lectura imaginii la lectura scrierii. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, 27 aprilie 2017, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2017, Ediția 1-a, pp. 178-184. ISBN 978-9975-132-97-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2017 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Bălți, Moldova, 27 aprilie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036 | ||||||
Pag. 178-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The transdisciplinary approach assumes revaluation of different domains; it means to learn to know, to learn to do, to learn to live next to the others and to learn to exist. A thorough literary-artistic education also assumes the knowledge of the specific language of fine arts. The creative workshops proposed by the National Curriculum for Primary Forms in 2010 calls for pictures; thus it is the teacher’s duty to make use of games with them. The article offers a design of creative workshops in primary forms starting with the conceptualization of reading a picture to editing a text / to reading a written text. |
||||||
|