Eficienţa procesului educaţional: o comuniune cognitivă şi constructivă a profesorului cu elevii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
943 47
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 14:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2+37.015.3 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion. Eficienţa procesului educaţional: o comuniune cognitivă şi constructivă a profesorului cu elevii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 11-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Eficienţa procesului educaţional: o comuniune cognitivă şi constructivă a profesorului cu elevii

Efficiency of education: a cognitive and constructive link between teacher and students

CZU: 37.013.2+37.015.3

Pag. 11-15

Botgros Ion
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

În lucrare sînt specificate condiţiile şi importanţa competenţelor profesionale şi a calităţilor personale ale cadrului didactic necesare dezvoltării intelectuale a elevilor, centrată pe edificarea propriei experienţe de cunoaştere, conform concepţiilor cognitivă şi constructivistă. Este argumentată însemnătatea formării motivaţiei de învăţare a elevilor; sînt prezentate cîteva tipuri de motivație, cadrul conceptual de eficienţă și calitate a procesului educaţional, concepţia manualului şcolar constructivist proiectat pe unităţi de învăţare şi chestionarul Diagnosticarea motivaţiei de învăţare a elevilor, treapta gimnazială. În final, sînt enumerate condiţiile de comuniune eficientă între profesor şi elevi în procesul educaţional, întemeiate pe principiile constructiviste ale didacticii contemporane

This paper explores the conditions and the importance of professional skills and personal qualities of the teacher on the student intellectual development centered on cognitive and constructivist concepts. Educators argue for the importance of training students’ learning motivation to learn. In this context, several types of motivation, the conceptual framework of high effectiveness and quality of the educational process, concepts of school text-book constructivist planned on units of learning and the questionnaire Diagnosing motivation of student learning at gymnasium level are presented in the article. Finally, the conditions for effective communication between teacher and students within educational process based on the principles of contemporary constructivist didactics are presented.  

Cuvinte-cheie
efficiency, cognitive, affective, motivation, knowledge, understanding, Link, competence, creativity, school textbook,

constructivist,

unit of learning.