Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
641 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-08 10:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4227) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Acces la educație. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Noţiunea pedagogică de acces la educaţie defineşte o realitate formativă potenţială, care trebuie construită şi reconstruită la nivel de: sistem de învăţămînt, prin decizii strategice necesare pentru democratizarea educaţiei; proces de învăţămînt, prin decizii tactice şi operaţionale, necesare pentru individualizarea activităţii de instruire. Un acces real la educaţie presupune crearea de oportunităţi egale oferite societăţii, comunităţii naţionale şi locale, familiei, fiecărui educat. Un astfel de scop strategic implică o educaţie de calitate, fundamentată normativ prin recunoaşterea şi valorificarea: axiomelor paradigmei curriculumului, afirmate în pedagogia postmodernă, în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere; principiului accesibilităţii educaţiei, care trebuie raportat la normele proiectării (generale, curriculare) şi la structura de funcţionare a activităţii de instruire. |
||||||
Cuvinte-cheie access to education, quality education, pedagogical normativity, principle of accessibility of education, individualizing training activity. |
||||||
|