Articolul precedent |
Articolul urmator |
743 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-25 18:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.66:654.19:37(478) (1) |
Psihologie socială (960) |
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126) |
Educație (14208) |
SM ISO690:2012 PARFENTIEV, Boris. Funcţia educativ-cognitivă in emisia canalelor TV din Republica Moldova. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, pp. 114-115. ISBN 978-9975-84-030-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 9, 2017 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.66:654.19:37(478) | ||||||
Pag. 114-115 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Teza |
||||||
Ce reprezintă astăzi televiziunea din Moldova? Un amalgam de emisiuni de divertisment şi buletine de ştiri. Se cantă, se dansează, se mai dau spectacole de prost gust (numite talk-show-uri politice). Tot conţinutul este redus la divertisment şi relaxare. Ştirile ne prezintă cu lux de amănunte toate violurile şi accidentele din ţară şi de peste hotare. Şi emisiunile educativ-cognitive? – ne intrebăm noi. Cele de educaţie in spiritul valorilor culturale universale, pe care se sprijină intreaga istorie a omenirii, de transmitere a moștenirii culturale colective? Cele de tipul „Discovery Channel”, „National Geographic”, „Viasat History”? Trăim in perioada economiei de piaţă şi pe post se pune produsul media ce adice un rating mai mare, iar emisiunile educative, cognitive pentru patronii audiovizualului autohton sunt... de binefacere, deoarece nu aduc venit. Şi, ca urmare, lumea intelectuală nu priveşte televizorul, deoarece acesta a ajuns in mainile celor care ne conduc şi este folosit impotriva societăţii. Televiziunea astăzi s-a transformat in una dintre cele mai eficiente metode de manipulare a oamenilor şi de ascundere a adevărului. Problema este că ce vedem noi la televizor sunt programele/ emisiunile/ştirile oferite de canalele TV deţinute de trusturile media patronate de indivizi angajaţi politic – deci, care servesc interesele politicului corupt. Principalele sarcini ale emisiei educativ-cognitive sunt de a forma o imagine obiectivă a lumii, de a completa cunoştințele publicului cu privire la evoluţia progresului uman, a reprezenta o viziune asupra ştiinţei, culturii, istoriei, de a adapta telespectatorul la schimbările constante care au loc in lume. |