Semnificaţia competenţei de cunoaştere ştiinţifică în cadrul procesului educaţional al disciplinelor şcolare: fizică, biologie, chimie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
851 41
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-02 19:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Semnificaţia competenţei de cunoaştere ştiinţifică în cadrul procesului educaţional al disciplinelor şcolare: fizică, biologie, chimie. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 7-11. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470

Semnificaţia competenţei de cunoaştere ştiinţifică în cadrul procesului educaţional al disciplinelor şcolare: fizică, biologie, chimie

The importance of the scientific knowledge competence in the educational process of school disciplines: physical, biology and chemistry

CZU: 37.013.3

Pag. 7-11

Botgros Ion, Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2018


Rezumat

Curriculum şcolar pentru disciplinele fizică, biologie şi chimie este dezvoltat în contextul competenţei de cunoaştere ştiinţifică ce reprezintă o necesitate vădită, într-o eră a schimbărilor permanente. Formarea competenţei de cunoaştere ştiinţifică va asigura o mai bună înţelegere a conceptelor ştiinţifice şi o cunoaştere mai profundă a ştiinţelor care sunt fundamentale pentru integrarea în viaţa de zi cu zi. În acest articol competenţa de cunoaştere ştiinţifică este abordată prin raportare la două dimensiuni: epistemologică şi pedagogică. Dimensiunea epistemologică analizează conceptul de cunoaştere ştiinţifică din perspectiva filozofică, epistemologică, socială, psihologică şi pedagogică – acestea au servit ca puncte de reper în dezvoltarea conceptului de competenţă de cunoaştere ştiinţifică. Dimensiunea pedagogică analizează conceptul de competenţă de cunoaştere ştiinţifică, contextualizat în procesul educaţional al unei discipline şcolare: Fizică, Biologie, Chimie, care are ca scop formarea/dezvoltarea personalităţii elevului. Următoarea etapă de dezvoltare a curriculumului acestor discipline va determina optimizarea conţinuturilor educaţionale şi integrarea procesului de învăţământ axat pe competenţa de cunoaştere ştiinţifică.

School Curricula for physics, biology, and chemistry are developed in the context of scientific knowledge competence that is a critical necessity in an era of permanent change. The formation of student’s scientific knowledge competence will ensure a better understanding of scientific concepts and a deeper knowledge of sciences that are fundamental for integration in everyday life. In this article the scientific knowledge competence is considered in two dimensions: epistemological and pedagogical. Epistemological dimension examines the concept of scientific knowledge from various perspectives: philosophical, epistemological, social, psychological and pedagogical, that serving as landmarks in the development of the concept of scientific knowledge competence. Pedagogical dimension examines the concept of scientific knowledge competence contextualized in educational process of school subjects: physics, biology, chemistry that are aimed at the formation/development of student’s personality. The next stage in the curricula development for these disciplines will contribute to achieving the optimization of educational contents and integrating an educational process focused on the scientific knowledge competence.

Cuvinte-cheie
cunoaştere ştiinţifică, competenţa de cunoaştere ştiinţifică,

optimizare curriculară, integrarea competenţei de cunoaştere ştiinţifică în procesul educaţional.