Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
851 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-02 19:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3 (67) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Semnificaţia competenţei de cunoaştere ştiinţifică în cadrul procesului educaţional al disciplinelor şcolare: fizică, biologie, chimie. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 7-11. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.3 | ||||||
Pag. 7-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Curriculum şcolar pentru disciplinele fizică, biologie şi chimie este dezvoltat în contextul competenţei de cunoaştere ştiinţifică ce reprezintă o necesitate vădită, într-o eră a schimbărilor permanente. Formarea competenţei de cunoaştere ştiinţifică va asigura o mai bună înţelegere a conceptelor ştiinţifice şi o cunoaştere mai profundă a ştiinţelor care sunt fundamentale pentru integrarea în viaţa de zi cu zi. În acest articol competenţa de cunoaştere ştiinţifică este abordată prin raportare la două dimensiuni: epistemologică şi pedagogică. Dimensiunea epistemologică analizează conceptul de cunoaştere ştiinţifică din perspectiva filozofică, epistemologică, socială, psihologică şi pedagogică – acestea au servit ca puncte de reper în dezvoltarea conceptului de competenţă de cunoaştere ştiinţifică. Dimensiunea pedagogică analizează conceptul de competenţă de cunoaştere ştiinţifică, contextualizat în procesul educaţional al unei discipline şcolare: Fizică, Biologie, Chimie, care are ca scop formarea/dezvoltarea personalităţii elevului. Următoarea etapă de dezvoltare a curriculumului acestor discipline va determina optimizarea conţinuturilor educaţionale şi integrarea procesului de învăţământ axat pe competenţa de cunoaştere ştiinţifică. |
||||||
Cuvinte-cheie cunoaştere ştiinţifică, competenţa de cunoaştere ştiinţifică, optimizare curriculară, integrarea competenţei de cunoaştere ştiinţifică în procesul educaţional. |
||||||
|