Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului opţional pentru gimnaziu Arta comportamentului moral
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
858 59
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-26 17:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:177 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387)
SM ISO690:2012
SOLOVEI, Rodica, BOLDIRESCU, Sergiu. Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului opţional pentru gimnaziu Arta comportamentului moral. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 3(55), pp. 54-57. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(55) / 2017 / ISSN 1811-5470

Repere conceptuale şi metodologice ale curriculumului opţional pentru gimnaziu Arta comportamentului moral

Conceptual and methodological references of the optional curriculum for secondary school Art of moral behavior

CZU: 37.016.046:177

Pag. 54-57

Solovei Rodica, Boldirescu Sergiu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 14 februarie 2018


Rezumat

Educarea elevilor în corespundere cu normele morale este în concordanţă cu nevoia de formare a unei personalităţi integrale. Această prevedere este stipulată şi în Codul Educaţiei din Republica Moldova.  Curriculum pentru gimnaziu Arta comportamentului moral, prin finalităţile proiectate , va contribui la realizarea acestui deziderat. Curriculumul vizează următoarele competenţe specifice: Manifestarea respectului faţă de familie; Respectarea normelor de comportament moral în diverse situaţii din cotidian; Aplicarea celor mai potrivite modalităţi de exprimare verbala şi în scris (cl. V-a – VII-a) şi integrarea în propriul sistem de valori şi atitudini a modelelor de comportament moral; Valorizarea în cotidian a normelor de comportament moral; Exersarea demersurilor de comunicare constructivă (cl. a VIII-a – a IX-a).

Educating students in accordance with moral standards corresponds to the need of the formation of an integral person. This is stipulated in the Education Code of the Republic of Moldova.  The Curriculum for secondary school the art of moral behavior will contribute to achieving this goal through the projected purposes.  The curriculum covers the following specific competencies: Manifestation of respect for family; Respecting the norms of moral behavior in various everyday life situations; Applying the most appropriate ways of speaking verbally and in written form (5th-7th grades) and Integrating moral behavior models into their own system of values and attitudes; Applying the moral behavior norms in everyday life; Exercising constructive communication approaches (8th-9th grades).

Cuvinte-cheie
curriculum,

comportament moral, competenţe specifice,

valori şi atitudini, conţinuturi recomandate, activităţi de învăţare şi de evaluare, strategii de predare-învăţare - evaluare active şi interactive.