Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
844 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-11-13 10:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.161.1.09(478) (6) |
Literatură slavă (slavonă) de Est (Literatură rusă, Literatură ucraineană, Literatură bielorusă) (367) |
SM ISO690:2012 ZAHAROVA, Larisa. Conflictul artistic ca factor generator de subiect în trilogia lui Vasilii Diubin „Anca”. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2017, nr. 22, pp. 124-128. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 22 / 2017 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.161.1.09(478) | ||||||
Pag. 124-128 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiind sistemele de romane ale oricărui scriitor, pot fi scoase in evidenţă temele tranzitorii ale creaţiei lui, pot fi inţelese problemele abordate de autor, caracteristice timpului in care el a trăit şi a activat. In acest articol, autorul, bazandu-se pe romanul-trilogie „Anca” de Vasilii Diubin, studiază dezvoltarea şi soluţionarea conflictului de bază şi generator de subiect. Ne demonstrează că in trilogia lui Vasilii Diubin „Anca” conflictul de bază şi generator de subiect este conflictul artistic interpersonal, condiţionat de viziunea diferită asupra lumii de către eroii romanului. In toate operele trilogiei („Coasta de bronz”, „Furtuna” şi „Seinerele pleacă in mare”) se observă combinarea de diverse conflicte de ordin secundar (conflicte multiple): militar, social, cu privire la viziunea lumii, de dragoste şi altele. In acest studiu, examenand conflictul artistic, reflectat in trilogia lui Vasilii Diubin „Anca”, autorul articolului ne arată condiţionalitatea conflictelor „interne” şi „externe” odată cu schimbarea formaţiunii sociale. In acest articol, de asemenea, se menţionează că Vasilii Diubin, apeland la forma literară precum este romanul, a abordat probleme caracteristice timpului său: devenirea unei noi formaţiuni social-economice, formarea unei metode noi de gospodărire, apărarea Patriei de la invazia duşmanului străin. Astfel, după cum ne demonstrează studiul, evenimentele reale, conflictele, care au obţinut forma de conflict artistic in roman, joacă rolul de exponent al intenţiei autorului. |
||||||
Cuvinte-cheie conflict artistic, roman-trilogie, Vasilii Diubin, conflict generator de subiect, sinteza conflictelor, conflicte multiple. |
||||||
|