Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
741 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-01 21:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
746.1:339.138(478-22) (1) |
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (811) |
SM ISO690:2012 GRĂDINARU, Natalia. Componența curativă a textilelor tradiționale – suport al tehnicilor de marketing în dezvoltarea rurală. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2017, nr. 22, pp. 19-23. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 22 / 2017 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
CZU: 746.1:339.138(478-22) | ||||||
Pag. 19-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul și-a propus să releve in acest articol modul prin care produsul cultural și științific poate contribui la dezvoltarea rurală, soluționand astfel la nivel conceptual o strategie de marketing care ar promova componenta curativă a produselor țesute. Principalele valenţe terapeutice ale textilelor tradiționale, in opinia autorului, constau in: naturaleţea materialelor prime din care era confecţionat, croiul, puterea protectoare a ornamentelor și nu in ultimul rand culoarea utilizată raţional. Aceste principii, promovate inteligent, ar putea căpăta importanţă sporită in viziunea occidentalilor, care,afectaţi mai indelung de problema poluării mediului in urma industrializării și urbanizării, prețuiesc vădit produsul eco. Astfel, comercializarea produselor bio/tradiționale poate incuraja teritoriile rurale să exploreze modalităţi noi prin care să devină sau să rămană competitive, să-şi valorifice bunurile la maxim şi să depăşeascădificultăţile pe care le-ar putea intampina, cum ar fi o populaţie cu tendinţă de imbătranire, niveluri reduse ale prestării serviciilor sau absenţaposibilităţilor de angajare. Confecționarea și promovarea utilității textilelor tradiționale ar putea declanșa tendinţe de creștere economică pozitive şi de ocupare a forţei de muncă, este un exemplu de „sector tradiţional” capabil să-şi „redefinească identitatea” și să se adapteze nevoilor societății actuale. |
||||||
Cuvinte-cheie textile, tradițional, curativ, rural, marketing. |
||||||
|