Politici şi strategii de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în contextul implementării ALSAC cu UE
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
763 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 09:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.9:366.5(478:4) (1)
Drept administrativ (1224)
Consumerism (154)
SM ISO690:2012
PITUŞCAN, Feodosie. Politici şi strategii de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în contextul implementării ALSAC cu UE. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.1, pp. 200-204. ISBN 978-9975-3171-5-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional
Vol.1, 2017
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional"
Chișinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017

Politici şi strategii de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în contextul implementării ALSAC cu UE

CZU: 342.9:366.5(478:4)

Pag. 200-204

Pituşcan Feodosie
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2018


Rezumat

Protecţia consumatorilor devine o necesitate deoarece în condiţiile moderne are loc diversificarea sortimentului de produse şi a serviciilor oferite de întreprinderi, care din diferite motive pot pot prejudicia pagube esenţiale în rândul consumatorilor. Astfel, prin actele normative şi legislative aprobate se impune elaborarea unei politici şi strategiii de asigurare a siguranţei produselor şi serviciilor. În statele membre ale Uniunii Europene şi în Republica Moldova este elaborată politica în domeniul problemele protecţiei consumatorilor, care periodic este actualizată, sunt elaborate strategii şi planuri de acţiuni de realizare în practică a obiectivelor stabilite în documentele strategice cu referire la protecţia consumatorilor.  În articol se argumentează necesitatea elaborării politicii de protecţie a consumatorilor şi de adoptare a actelor normative. Se prezintă evoluţia politicilor şi a strategiilor de protecţie a consumatorilor în comunitatea europeană şi Republica Moldova. De asemenea se prezintă o analiză a datelor statistice cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în ultimii doi ani.  

Cuvinte-cheie
consumator, protecţie, politici, strategii, legislaţie, acte normative, piaţă, garanţii, informare, educaţie, prejudicii, despăgubiri, daune, drepturi, transparență,

siguranăţă