Articolul precedent |
Articolul urmator |
763 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 09:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.9:366.5(478:4) (1) |
Drept administrativ (1224) |
Consumerism (154) |
SM ISO690:2012 PITUŞCAN, Feodosie. Politici şi strategii de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în contextul implementării ALSAC cu UE. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional, 21-22 septembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Vol.1, pp. 200-204. ISBN 978-9975-3171-5-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional Vol.1, 2017 |
||||||
Conferința "Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional" Chișinău, Moldova, 21-22 septembrie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 342.9:366.5(478:4) | ||||||
Pag. 200-204 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Protecţia consumatorilor devine o necesitate deoarece în condiţiile moderne are loc diversificarea sortimentului de produse şi a serviciilor oferite de întreprinderi, care din diferite motive pot pot prejudicia pagube esenţiale în rândul consumatorilor. Astfel, prin actele normative şi legislative aprobate se impune elaborarea unei politici şi strategiii de asigurare a siguranţei produselor şi serviciilor. În statele membre ale Uniunii Europene şi în Republica Moldova este elaborată politica în domeniul problemele protecţiei consumatorilor, care periodic este actualizată, sunt elaborate strategii şi planuri de acţiuni de realizare în practică a obiectivelor stabilite în documentele strategice cu referire la protecţia consumatorilor. În articol se argumentează necesitatea elaborării politicii de protecţie a consumatorilor şi de adoptare a actelor normative. Se prezintă evoluţia politicilor şi a strategiilor de protecţie a consumatorilor în comunitatea europeană şi Republica Moldova. De asemenea se prezintă o analiză a datelor statistice cu privire la realizarea obiectivelor Strategiei de protecţie a consumatorilor în Republica Moldova în ultimii doi ani. |
||||||
Cuvinte-cheie consumator, protecţie, politici, strategii, legislaţie, acte normative, piaţă, garanţii, informare, educaţie, prejudicii, despăgubiri, daune, drepturi, transparență, siguranăţă |
||||||
|