Tentația studiilor europene în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
665 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 19:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016.046(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
CORNEA, Valentina.  Tentația studiilor europene în Republica Moldova. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”, 2017, nr. 1(5), pp. 5-11. ISSN 2345-1858.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Sociale”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1858 /ISSNe 2345-1890

 Tentația studiilor europene în Republica Moldova

CZU: 378.016.046(478)

Pag. 5-11

Cornea Valentina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2018


Rezumat

Studiu oferă un diagnostic al studiilor europene în Republică Moldova și avansează câteva recomandări. Acesta examinează interacțiunea dintre stimulii interni și externi care afectează un domeniu academic, în acest caz Studiile Europene, ambele categorii de stimuli având aceeași importanță. Analiza se axează pe studiile de licență și masterat în instituțiile de învățământ superior public și privat. Prima secțiune reflectă starea de fapt privind studiile europene în Republica Moldova. A doua secțiune oferă o imagine de ansamblu și date privind predarea studiilor europene. Ultima parte a lucrării analizează rolul factorilor interni și externi în dezvoltarea programelor de studii europene. Lucrarea se încheie cu recomandări pentru îmbunătățirea curriculei și sugestii privind abordarea multidisciplinară a studiilor europene

This paper provides a diagnosis of the European Studies in Moldova and advances some recommendations. It examines the interaction between internal and external stimuli that impact an academic field, in this case the European Studies, both having equal importance. The analysis is focused on the Undergraduate and Master studies in public and private higher education institutions. The first section reflects upon the state of European studies in Moldova. The second section provides a historical overview and data on European Studies. The last section of the paper analyzes the role of internal and external factors in the development of European Studies curricula. The paper concludes with recommendations for improving curricula and suggestions regarding the multidisciplinary approach of European studies. 

Cuvinte-cheie
studii europene,

Curricula,

ultidisciplinaritate.