Competenţa pedagogica solicitata inginerului (profesor) din scoala AUTO
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-12 17:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.112.4.016:656.13 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (270)
SM ISO690:2012
BUIMESTRU, Lilia. Competenţa pedagogica solicitata inginerului (profesor) din scoala AUTO. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 2(11), pp. 174-182. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(11) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Competenţa pedagogica solicitata inginerului (profesor) din scoala AUTO

Pedagogical competense required from the driving school engineer (professor)

CZU: 377.112.4.016:656.13

Pag. 174-182

Buimestru Lilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2018


Rezumat

Prestaţia profesională/pedagogică a inginerilor din şcoala auto reprezintă un aspect calitativ solicitat şi aşteptat în societate. În articol este reliefat managementul formării profesionale a inginerului (profesor) din şcoala auto, întemeiat pe dimensiunea de abordare prin competenţe. Sunt evidenţiate competenţele solicitate: cognitivă, psihosocială, managerială, psihopedagogică. În context este prezentat un model de formare/recalificare (instruire în vederea obţinerii unei noi calificări profesionale) a inginerului, determinat de specificul prestaţiei profesiunii, adaptat contextului şcolii auto în calitate de componentă a sistemului educaţional. Este expusă viziunea de formare profesională continuă, ca proces dinamic, consecvent, care să asigure solicitantului evoluţia în carieră.

The professional/pedagogical performance of the driving school engineers stands only for the quality as this is being demanded and expected by the society. The given article points out the driving school engineer’s (teacher’s) professional training and development, established according to the competencies method. The demanded competences are highlighted here as follows: cognitive, psychosocial, managerial and psycho-pedagogical. In the article there is described an example of engineer’s training and reskilling (schooling to obtain a new professional qualification), which is determined by the specific of the profession, adapted to the driving school context, as part of the educational system. At the same time, in this work, there is exposed the vision of the continuous professional training, as a dynamic and constant process, which aims to ensure the career growth to the applicant.

Cuvinte-cheie
inginer (profesor), aptitudine didactică, formare profesională continuă, recalificare.,

competenţă pedagogică