Dimensiunea aplicativ-integratoare a cursului de cultura comunicării și limbajul de specialitate în formarea viitorilor kinetoterapeuți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
720 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 23:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.161.138:615.825 (2)
Limbi slave (slavone) de Est (Limba rusă, Limba ucrainiană, Limba bielorusă) (361)
Fizioterapie. Terapie fizică. Radioterapie. Alte tratamente terapeutice non-medicamentoase (288)
SM ISO690:2012
LUCA, Aliona. Dimensiunea aplicativ-integratoare a cursului de cultura comunicării și limbajul de specialitate în formarea viitorilor kinetoterapeuți. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2017, nr. 27(1), pp. 18-27. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 27(1) / 2017 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Dimensiunea aplicativ-integratoare a cursului de cultura comunicării și limbajul de specialitate în formarea viitorilor kinetoterapeuți

CZU: 811.161.138:615.825

Pag. 18-27

Luca Aliona
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2018


Rezumat

În ultimul deceniu, în învățământul superior din Republica Moldova s-au produs reforme substanțiale, una dintre măsurile realizate de către ministerul de resort fiind trecerea de la instruirea axată pe conținuturi la cea axată pe competențe. În acest context, cursul de cultura comunicării și limbajul de specialitate predat în USEFS se încadrează în categoria disciplinelor de formare a abilităţilor și competențelor generale. Scopul principal al cursului rezidă în formarea competențelor de comunicare, în vederea integrării sociale și profesionale ulterioare eficiente. Lucrarea de față include rezultatele unui chestionar aplicat studenților Facultății de Kinetoterapie a USEFS în decursul a trei ani universitari (2013-2014, 2014-2015, 2016-2017), prin intermediul căruia s-a urmărit determinarea dimensiunii aplicativ-integratoare a acestei discipline de studiu, evaluarea măsurii în care ea răspunde intereselor și nevoilor de formare profesională ale viitorilor specialiști din domeniul culturii fizice de recuperare, precum și a calității organizării procesului didactic la orele respective.

Cuvinte-cheie
pregătire profesională, competenţe de comunicare, limbaje specializate, aplicare, integrare,

cultura comunicării și limbajul de specialitate, calitatea organizării procesului didactic.