Accesul preșcolarilor cu CES în instituțiile preșcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
979 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 17:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1 (170)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (588)
SM ISO690:2012
BUCUR, Iana. Accesul preșcolarilor cu CES în instituțiile preșcolare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2017, nr. 2(36), pp. 68-76. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(36) / 2017 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Accesul preșcolarilor cu CES în instituțiile preșcolare

The access of preschool children with special needs into preschool institutions

CZU: 376.1

Pag. 68-76

Bucur Iana
 
Grădinița nr. 2 „Mugurel”, Strășeni
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2018


Rezumat

Deşi la momentul actual în Republica Moldova se manifestă un interes sporit faţă de înrolarea copiilor cu CES în instituțiile preșcolare, totuşi, de cele mai multe ori, în societatea noastră dizabilitatea este un obstacol efectiv în exercitarea unor sau mai multor drepturi. Rămâne a fi dificilă pentru copiii cu CES și pentru părinții lor și accesibilitatea instituțiilor preșcolare, care nu au mai suportat schimbări la nivel de infrastructură încă de pe timpul sovietic, ca și sălile de grupă. Lipsa motivației cadrelor didactice, precum și lipsa finanțării suplimentare din partea APL-ului, știrbește din calitatea procesului instructiv-educativ. În schimb, în ultimii ani, a fost simțită atitudinea pozitivă a societății față de această problemă, ceea ce contribuie foarte mult la eficientizarea procesului incluziv

Although currently in the Republic of Moldova there is a huge debate about the interest of enrolling kids with special needs into preschool institutions, however most often in our society, disability is an effective obstruction in the execution of certain or many other different rights. The accessibility of preschool institutions that haven’t had a change in the level of infrastructure since the soviet times as well as classrooms, remain to be difficult to access for the children with special needs and their parents. The lack of motivation from the teaching staff and the lack of additional financing from the local public authorities can diminish the quality of the educationally instructive process. Conversely of late years the positive attitude of the society has been finally felt, a fact which contributes a lot on the efficiency of the inclusive process. 

Cuvinte-cheie
deficienţă, invaliditate, dizabilitate, aspect social, incapacitate, incluziune, educație incluzivă,

deficit,

infirmitate, adaptare curriculară.