Implicațiile marketingului intern în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
770 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 11:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.95:339.138(478) (1)
Tipuri de management (317)
Probleme generale ale comerțului. Piața (811)
SM ISO690:2012
SLUTU-BOGDAN, Rodica. Implicațiile marketingului intern în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere. In: Economica, 2017, nr. 4(102), pp. 26-34. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(102) / 2017 / ISSN 1810-9136

Implicațiile marketingului intern în vederea motivării și reținerii angajaților la întreprindere

Marketing strategies in motivating and persuading the employees to continue to work for an enterprise

CZU: 005.95:339.138(478)
JEL: M21, M31.

Pag. 26-34

Slutu-Bogdan Rodica
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2018


Rezumat

În acest articol, este analizată implicarea marketingului în motivarea și reținerea angajaților la întreprindere. Marketingul resurselor umane a devenit o activitate realizată de departamentul de resurse umane, necesară oricărei organizații pentru atragerea de noi angajați și menținerea celor existenți în vederea desfășurării corespunzătoare a activității acesteia. Marketingul intern este arta de a trata angajaţii ca pe clienţii firmei, prin posturi care să-i atragă atât din punct de vedere material, cât şi din punctul de vedere al dezvoltării personale. Un angajat mulţumit se transformă într-un veritabil agent de marketing al firmei. Un viitor angajat „cumpără” mai mult decât doar un loc de muncă, ci un mod de viaţă în momentul în care începe să lucreze într-o firmă.Oricât de tehnologizată ar fi o firmă, angajaţii joacă un rol important, prin pregătire, abilităţi, competenţe, caracter, valori şi viziuni în activitatea acesteia. Departamentul de resurse umane se poate inspira din strategiile, politicile și instrumentele de marketing.

This article makes an overview of different opinions related to the importance of marketing on staff motivation and persuading the employees not to leave the company they are working for. Human resources marketing is the responsibility of the human resources department. It helps a company to employ qualified staff and to create conditions for the existing employees not to leave it. Internal marketing is the art of treating employees as the company's customers through positions that attract them both materially, and in terms of personal development. A satisfied employee becomes a true marketing agent. A future employee “buys”more than just a job, but a way of life when he starts working in a company. No matter how well-equipped the company is, employees play an important role in the company through skills and abilities they have, character, values and visions. The human resources department can make use of some marketing strategies, policies and techniques.

Cuvinte-cheie
marketingul resurselor umane, segmentarea pieţei,

marketing extern, marketing intern, imaginea întreprinderii.