Rolul comunicării în rezolvarea conflictelor la vîrsta preadolescentă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1159 117
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 22:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922 (960)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
RACU, Igor, BUZDUGAN, Marcela. Rolul comunicării în rezolvarea conflictelor la vîrsta preadolescentă. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2017, nr. 3(48), pp. 34-46. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(48) / 2017 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Rolul comunicării în rezolvarea conflictelor la vîrsta preadolescentă

The role of communication in conflict solving in preadolescents

CZU: 159.922

Pag. 34-46

Racu Igor, Buzdugan Marcela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2018


Rezumat

În acest articol sunt prezentate rezultatele unei cercetări teoretico experimentale consacrate studiului problemei solutionării conflictelor prin intermediul activittății de comunicare la vârsta preadolescentă. În cercetarea constatativă au participat 108 subiecți din clasele a 7-a si a 8 – a iar în experimentul formativ 24: 12 in grupul experimental și 12 în grupul de control. Au fost cercetate diferite stiluri de comunicare: asertiv, agresiv, manipulator, non – asertiv și strategiile de solutionare a conflictelor. Programul formativ a fost conceput ca și dezvoltarea abilităților / competențelor de comunicare eficientă. S –a demonstrat posibilitatea de dezvoltare experimentală a competențelor de comunicare asertivă care determină formarea strategiei de colaborare și compropis în solutionarea conflictelor.

The article presents the result of theoretical and experimental research of conflicts solving through communication in preadolescents. In constatative research were included 108 preadolescents from 7th and 8th grade and in formative experiment 24 preadolescents: 12 in experimental group and 12 in control group. Different styles of communication such as: assertive, aggressive, manipulative, nonassertive and conflict solving strategies were described and studied. The formative program was orientated to development of effective communicative skills. Experimentally was demonstrated that developing assertive style of communication influence on choosing compromise and collaboration as strategies in conflicts solving.

Cuvinte-cheie
comunicare, stiluri de comunicare, competenţe de comunicare, vârsta preadolescentă,

strategii de solutionare a conflictelor