Festivalul Internaţional Zilele Muzicii Noi:  istoricul fenomenului (1991–2016)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
899 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 12:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.2.073(100)(478)”1991-2016” (1)
Muzică (1807)
SM ISO690:2012
BARBAS, Valeria. Festivalul Internaţional Zilele Muzicii Noi:  istoricul fenomenului (1991–2016). In: Arta , 2017, nr. 2(AAV), pp. 54-63. ISSN 2345-1181.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2017 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Festivalul Internaţional Zilele Muzicii Noi:  istoricul fenomenului (1991–2016)

International Festival Days of New Music: history of the phenomenon (1991–2016)

CZU: 78.071.2.073(100)(478)”1991-2016”

Pag. 54-63

Barbas Valeria
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2017


Rezumat

Articolul este elaborat în baza studiului premiselor şi etapelor de evoluţie a unicei manifestări de propagare şi valorificare a creaţiei muzicale academice contemporane profesioniste – Festivalul Internaţional Zilele Muzicii Noi din Republica Moldova, fondat la iniţiativa compozitorului Ghenadie Ciobanu în 1991. Autoarea analizează contextul în care a demarat Festivalul, în condiţiile tranziţiei postcomuniste de Est şi totodată, aflându-se sub influenţa tendinţelor postmoderne de răsărit. Prin contribuţia sa neîntreruptă de-a lungul celor XXV de ediţii, Festivalul s-a manifestat, drept factor de bază în consolidarea sectorului cultural de muzică contemporană academică, fiind practic singura ocazie de invadare a muzicii noi pe scenele publice ale Filarmonicii Naţionale „S. Lunchevici”, Sălii cu Orgă, Sălii Companiei Publice Teleradio-Moldova, Sălii Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor ş. a. Analizând particularităţile procesului cultural-artistic din Republica Moldova se pronunţă problema sincronizării acestuia cu realizările muzicii contemporane universale şi integrării muzicii contemporane academice moldoveneşti în contextul muzicii noi de pe mapamond.

The author of the present paper has determined the basic premises and vectors of evolution of the International Festival Days of New Music from Republic of Moldova, founded on the initiative of composer Ghenadie Ciobanu in 1991. The author analyses the context of apparition of the Festival, being in between the postcomuniste transition of the Est, and the influence of the postmodern tendencies of the West. Through the permanent contribution, of XXV editions, the Festival manifest itself as a unique factor of consolidation of the cultural sector of contemporary music, being the only one opportunity of invasion of new music on the public scenes of National Philharmonic Hall, Organ Hall, the Hall of Public Company Teleradio-Moldova, the Hall of Union of Composers. Analyzing peculiarities of cultural and artistic processes in Republic if Moldova, is underline the issue of cultural synchronization and integration in the context of universal musical culture.

Cuvinte-cheie
Festivalul Internaţional Zilele Muzicii Noi, muzică academică contemporană, festivalizare, dialog intercultural muzical.,

Ghenadie Ciobanu, muzică nouă, globalizare, postmodernitate