Specificul culturii fizice și sportului ca parte a economiei naționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
949 33
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-29 19:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338:796.08 (1)
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2892)
Divertisment. Jocuri. Sport (1627)
SM ISO690:2012
ȚUȚU, Constantin. Specificul culturii fizice și sportului ca parte a economiei naționale. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, 13-14 octombrie 2016, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2016, Ediția 11, Vol.1, pp. 223-226. ISBN 978-9975-4453-9-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 11, Vol.1, 2016
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 13-14 octombrie 2016

Specificul culturii fizice și sportului ca parte a economiei naționale

CZU: 338:796.08

Pag. 223-226

Țuțu Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2017


Rezumat

În prezent, cultura fizică și sportul pătrund insistent și constant în viața cotidiană a oamenilor: dovadă este și creșterea permanentă a numărului cluburilor și organizațiilor sportive pe tot globul. Tot mai multe entități economice sunt interesate să ofere angajaților săi posibilitatea frecventării sălilor de sport, în calitate de bonus, căci savanții au demonstrat că acest fapt conduce la creșterea productivității. Cultura fizică și sportul are un impact considerabil asupra forței de muncă, a consumului, structurii cererii, comportamentului consumatorilor, turismului și alor indicatori ai sistemului economic. Concomitent, piața reacționează adecvat la nevoile oamenilor: producătorii de bunuri și servicii sportive extind gama de produse disponibile pentru a îmbunătăți calitatea acestora, și astfel se formează o nouă cerere. Organizarea afacerilor de succes este posibilă în cazul în care se respectă anumite condiții cum ar fi: gestionarea eficientă a organizațiilor sportive, bazată pe colectarea și analiza permanentă a informațiilor despre piețele-țintă și consumatori, cu corectarea ulterioară a activității organizațiilor sportive inclusiv în domeniul resurselor umane, marketingului, publicității etc. Deci, este evident că sportul și cultura fizică se interconectează armonios cu asemenea noțiuni economice cum sunt: managementul, gestionarea economică, formarea prețurilor și activitatea economică, în integru. Scopul cercetării constă în estimarea, evidențierea și descrierea specificului culturii fizice și sportului ca activitate, ce implică o serie de factori de producție, majorând nivelul calitativ al forței de muncă și a productivității muncii fapt ce va contribui la dezvoltarea social-economică şi la sporirea calităţii vieţii populaţiei. În prezenta cercetare, autorul a utilizat un set de metode și instrumente științifice care includ metoda comparativă, analizei, statisticii, previziunii, inducției și deducției etc. Cuvinte

Currently, physical culture and sport are consistently and insistently entering the daily life of humans: as evidence is the increasing number of sports clubs and organizations across the globe. More and more economic entities are concerned to offer its employees the possibility to attend the fitness center, as a bonus, because scientists have shown that this leads to the increase of productivity. Physical culture and sport has a considerable impact on employment, consumption, demand structure, consumer behaviour, tourism and other economic indicators. At the same time, the market reacts appropriately to the needs of people: manufacturers of sports goods and services expand the range of products available in order to improve their quality, and thus it forms a new demand. The organization of successful businesses is possible if it complies with certain conditions such as: efficient management of sports organizations, based on the collection and analysis of information about the target markets and consumers with subsequent correction of the work of sports organizations including the human resources, marketing, advertising, etc. So, it is obvious that sport and physical culture are connected with such economic concepts as: management, economic management, pricing and economic activity in whole. The aim of the research is to estimate, highlight and describe of the particularities of physical culture and sport as an activity, that involves a series of production factors, increasing the level of quality of employment and labour productivity which will contribute to the social and economic development and enhance the quality of life of the population. In this research, the author has used a set of methods and scientific tools which include the comparative, of analysis, statistical, forecasting, induction and deduction method, etc.

Cuvinte-cheie
economie, educație fizică, sănătate, creştere economică,

sport