Comunicarea asertivă în mediul educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1131 153
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 22:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.772:37 (12)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
IANIOGLO, Maria. Comunicarea asertivă în mediul educațional. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 132-137. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Comunicarea asertivă în mediul educațional

CZU: 316.772:37

Pag. 132-137

Ianioglo Maria
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

The communication serves to feelings of mutual interest, personal characteristics, opinions and desires of the partner. In this respect we can talk about the assertiveness which is characterized by the self-respect and respect for others, the ability to self-regulation of the own behavior, the most constructive way of the interpersonal interaction. The assertive communication as the best option for the communication of the teacher with the students and colleagues lead to the formation of an independent and responsible person, capable to solve problems successfully. The forming of the assertive communication competence is the important feature of social competence obtaining the own components.