Etapele creării și dezvoltării produselor alimentare. aspecte generale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
720 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 17:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
641/642+663/664 (1)
Economie casnică. Științe domestice. Întreținerea casei (166)
Microbiologie industrială. micrologie industrială. Fermentare, industrii de fermentare. Industria băuturilor. Industria stimulenților (593)
Producerea și consevarea alimentelor solide (1472)
SM ISO690:2012
STOICA, Maricica, ALEXE, Petru, STOICA, Dimitrie. Etapele creării și dezvoltării produselor alimentare. aspecte generale. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.1, pp. 306-309. ISBN 978-9975-88-007-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.1, 2017
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Etapele creării și dezvoltării produselor alimentare. aspecte generale

CZU: 641/642+663/664

Pag. 306-309

Stoica Maricica, Alexe Petru, Stoica Dimitrie
 
Universitatea „Dunarea de Jos”, Galați
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

To be profitable and to survive, the food companies seek to introduction of new products. New product development is extremely important for continued growth of a food company. The product development process has a structure which remains the same, the activities within the structure depend on the knowledge, the resources and the organization of the company, as well as the company philosophy, business strategy and attitude to risk-taking. The new product development is fluid and loosely structured so that changes can be made. A new product evolves over a sequence of stages, beginning with an initial product concept or idea that is evaluated, developed, tested and launched on the market. Between these stages there are critical points where top management evaluate the project of new food development and give go/no-go decisions. This paper was designed to provide up-to-date relevant information on the stages of new food product development. The scientific information presented here could help food scientists in new food development, and food companies that are constantly searching for ways to revitalize, restructure and redesign their new food development processes for better results.