Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
816 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-28 01:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
613-057.874:373.3(478) (1) |
Igienă. Igienă și sănătate personală (564) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007) |
SM ISO690:2012 MEŞINA, Victor, ZEPCA, Victor, ARNAUT, Natalia, ŢIGANAŞ, Odetta. Abilități igienice la elevii instituțiilor de invățămant primar din Republica Moldova. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2015, nr. 3(60), pp. 134-136. ISSN 1729-8687. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină | ||||||
Numărul 3(60) / 2015 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873 | ||||||
|
||||||
CZU: 613-057.874:373.3(478) | ||||||
Pag. 134-136 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Hygiene education for primary schoolchildren is based on concepts learned in previous years, which will be compiled and vary according to specific psychophysiological features pre pubertal period. Hygienic behavior training is based largely on the spirit of imitation. For its realization must be an agreement between theory and material conditions that allow their practical application. Development of appropriate hygiene habits is directly dependent on the timing and readiness of educators (teachers, parents) who by his conduct – a living example to follow – actually lies great role modeling entire sanitary-hygienic behavior of children. |
||||||
Cuvinte-cheie healthy lifestyle, primary school students |
||||||
|