Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
982 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-02 20:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6 (1028) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Problema obiectului reprezentării sociale: preocupări și soluții. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2017, nr. 3-4(31), pp. 62-68. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(31) / 2017 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6 | ||||||
Pag. 62-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesul de reprezentare socială desemnează o formă de cunoaștere specifică, care, „acționând simultan asupra stimulului și asupra răspunsului”, leagă un subiect de un obiect. În cazul lui, avem de-a face esențialmente cu „un mod de a comunica cu exteriorul”, cu o „orientare în lumea fenomenelor și a faptelor”, o „articulare a personalității la contextul social”, un „mecanism prin care se construiesc teorii despre mediul social”, „un stil de conduită orientat spre exterior” sau, în sfârșit, cu o „refacere, o reconstrucție a ambientului prin prisma filosofiei noastre de viață”. Spunând „reprezentare socială”, noi, de fapt, ne referim la o „modelizare a unui obiect în și prin raporturi lingvistice, comportamentale și materiale”. Cu acest obiect, tipul vizat de reprezentare se află „într-un raport de simbolizare (îi ține locul) și de „interpretare” (îi acordă semnificații), constituindu-se într-o formă de expresie a subiectului”. Ce premise trebuie să existe pentru ca un anume element al mediului social (o persoană, o situație, un eveniment, un fapt, un fenomen sau o idee) să suscite emergența unei reprezentări sociale, a unei științe colective sui-generis susceptibilă să construiască „o viziune comună asupra lumii”, un „sistem de înțelegere și interpretare a realității”, o „strategie de integrare comunitară a indivizilor sau grupurilor”? |
||||||
Cuvinte-cheie reprezentare socială, obiect al reprezentării sociale, specificitatea obiectului reprezentării sociale |
||||||
|