Stimularea dezvoltării limbajului la copiii cu tulburarea de spectru autist
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1082 140
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 19:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.762:376.015.3 (1)
Psihologie (3383)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria, CENUŞA, Ina. Stimularea dezvoltării limbajului la copiii cu tulburarea de spectru autist. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2017, nr. 3-4(31), pp. 44-54. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(31) / 2017 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Stimularea dezvoltării limbajului la copiii cu tulburarea de spectru autist

The stimulation of language development in children with autist spectrum disorder

CZU: 159.922.762:376.015.3

Pag. 44-54

Maximciuc Victoria1, Cenuşa Ina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2017


Rezumat

Problema dezvoltării limbajului la copiii de spectru autist (TSA) devine tot mai actuală. În practică, cele mai dese plângeri din partea părinților – sunt lipsa limbajului sau prezența tulburărilor de limbaj. În literatura de specialitate există un șir de cercetări consacrate specificului dezvoltării laturilor limbajului, există metode de intervenție, însă TSA este o dizabilitate multiplă cu o diversitatea majoră a tulburărilor de limbaj chiar în limitele unei stări patologice incluse în acest spectru. Articolul atrage atenția asupra importanței cercetărilor asupra studiilor de caz pentru o mai bună înțelegere a particularităților dezvoltării limbajului și sugerează necesitatea elaborării programelor individualizate.

The issue of language development of children with autism spectrum (TSA) is becoming more and more prevalent. We find that in practice parents’ complaint mostly about the language lack or about the presence of language disorders. In the literature there is a range of research devoted to the specificity of language development, there are methods of intervention, but TSA is a multiple disability with a large diversity of language disorders even within the limits of a pathological state included in this spectrum. The article draws attention to the importance of research case studies to better understand the language development particularities and individualized programs elaboration.

Cuvinte-cheie
limbaj, tulburare de spectru autist, dezvoltare, intervenție,

individualizat.