Articolul precedent |
Articolul urmator |
1320 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 20:06 |
SM ISO690:2012 VINOGRADOVA, Valentina, IVANOV, Svetlana. Nivelul de instruire al bărbaţilor şi al femeilor ca factorul ce influenţează modificarea statutului pe piaţa forţei de muncă şi ieşirea din sărăcie. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 274-280. ISBN 978-9975-3171-2-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: I24, I25, I32, J16, J21, J62, J71 | ||||||
Pag. 274-280 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Legislația Republicii Moldova garantează drepturi egale ale cetățenilor indiferent de sex sau alte caracteristici demografice. Ţara noastră a semnat un şir de acte internaționale și a întreprins acțiuni strategice pentru a aduce cadrul de reglementare în conformitate cu standardele internaționale și regionale în domeniul egalității de gen. Cu toate acestea, persistă numeroase probleme în aplicarea acestor acte în practică: oportunități limitate de participare a femeilor pe piața forței de muncă, lipsa serviciilor pentru femeile cu copii mici, discriminarea după criterii de vârstă și sex la angajare, existența unei diviziuni profesionale și a discrepanţei de salariu dintre femei și bărbați etc. Nivelul de instruire, atât pentru femei, cât și pentru bărbaţi – membrii gospodăriilor casnice – joacă un rol important în situația de intrare/neintrare în stare de sărăcie: un nivel mai înalt de instruire contribuie la creșterea veniturilor, reduce riscul de șomaj și împiedică intrarea în sărăcie. |
||||||
Cuvinte-cheie egalitatea de gen, populația ocupată, nivelul scăzut de instruire, nivelul mediu de instruire, nivelul superior de instruire, nivelul sărăciei, populația activă, șomerii, statutul profesional |
||||||
|