Articolul precedent |
Articolul urmator |
734 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-25 15:26 |
SM ISO690:2012 ŞCERBACOV, Elena. Analiza accesului economic la produsele alimentare de origine vegetală prin prisma prețurilor de vânzare . In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 254-257. ISBN 978-9975-3171-1-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.1, 2017 |
||||||
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018 | ||||||
|
||||||
JEL: Q110, Q180 | ||||||
Pag. 254-257 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ciuda multiplelor considerente care au stat la baza unor rațiuni emise în defavoarea rolului prețului de factor variabil cu influență asupra comportamentului operatorilor economici, prețul a rămas totdeauna o preocupare constantă atît în teorie, cît și în practică. Lucrarea are drept scop analiza accesului economic la produsele alimentare de origine vegetală prin prisma prețurilor de vînzare și principalilor indicatori ce caracterizează veniturile şi nivelul de trai al populaţiei. În procesul investigației au fost utilizate metodele analizei, sintezei și comparației, iar baza informațională au constituit-o lucrările recente din domeniu, precum și rapoartele statistice ale BNS. Rezultatele obținute arată că prețurile de vînzare formate efectiv pentru o tonă de producție agricolă s-au majorat în perioada analizată, cauza fiind reducerea cantității de producție obținute de întreprinderile agricole, dar și creșterea costului de producție. Indicatorii principali ce caracterizează veniturile şi nivelul de trai al populaţiei înregistrează valori reduse, fapt care ne permite să afirmăm că populația nu dispune de suficiente resurse financiare pentru achiziționarea produselor de consum curent, ținînd cont și de necesarul de produse de larg consum. Doar angajații din activitățile financiare și de asigurări dețin un cîștig salarial nominal mediu lunar care satisface nivelul accesului economic la produsele alimentare de origine vegetală. |
||||||
Cuvinte-cheie preț de vînzare, acces economic, minimul de existență, produse alimentare, cost de producţie, venituri disponibile |
||||||
|