Perfecționarea metodelor planificării strategice în dezvoltarea întreprinderilor din industria alimentară din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1409 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 22:47
SM ISO690:2012
OLEINIUC, Maria. Perfecționarea metodelor planificării strategice în dezvoltarea întreprinderilor din industria alimentară din Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 225-227. ISBN 978-9975-3171-1-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.1, 2017
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018

Perfecționarea metodelor planificării strategice în dezvoltarea întreprinderilor din industria alimentară din Republica Moldova

JEL: L19, L52, L53, L32

Pag. 225-227

Oleiniuc Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 17 noiembrie 2017


Rezumat

Actualitatea. Intensificarea relațiilor concurențiale de pe piețele autohtone și cele internaționale, dezvoltarea rapidă și schimbarea tehnologiilor, creșterea complexității proiectelor de afaceri și alți factori condiționează noile cerințe de planificare strategică, conținutul, structura, metode de elaborare și de evaluare a performanței la întreprinderile industriale. Scopul. Analiza metodelor planificării strategice la întreprinderile din industria alimentară a Republicii Moldova. Metodele de cercetare inducția, deducția, teoria, analiza, sinteza, metoda grafică, etc. Rezultate. În baza cercetării efectuate la întreprinderile din industria alimentară se poate concluziona că elaborarea de concepte strategice pentru dezvoltarea întreprinderilor va prmite optimizarea portofoliilor de afaceri și identificarea priorităților în cel mai scurt timp posibil.  

The intensification of competitive relationships on the markets on the domestic and the international, the rapid development and changing technologies, the increasing complexity of business projects and other factors condition the new requirements of strategic planning, content, structure, methods of developing and performance evaluation in industrial enterprises. Goal. The analysis of the methods of strategic planning at the enterprises of food industry of the Republic of Moldova. Research methods induction, deduction, theory, analysis, synthesis, graphical method, etc. Results. On the basis of the research carried out at the enterprises of the food industry it can be concluded that the development of strategic concepts for the development of enterprises will allow for the possibility of optimizing the portfolios of businesses and the identification of priorities in the shortest possible time.

Cuvinte-cheie
planificare strategică, strategie, Întreprindere, metodă