Feminine entrepreneurship in Romania
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1068 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 10:43
SM ISO690:2012
ISAC, Claudia. Feminine entrepreneurship in Romania. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 136-140. ISBN 978-9975-3171-1-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.1, 2017
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018

Feminine entrepreneurship in Romania

JEL: G21

Pag. 136-140

Isac Claudia
 
University of Petroșani
 
 
Disponibil în IBN: 17 noiembrie 2017


Rezumat

În prima parte a lucrării am prezentat conceptul de antreprenor după diferite opinii ale specialiștilor și principalii factori care determină evoluția antreprenoriatului. În continuare am sintetizat indicatorii statistici care reflectă amploarea fenomenului antreprenorial feminin la nivel teritorial. Astfel, pornind de la date furnizate de Oficiul National al Registrului Comerțului, am analizat implicarea femeii în antreprenoriat având în vedere numărul asociaților/acționarilor persoane juridice femei și a titularilor/membrilor persoane fizice autorizate sau întreprinderi individuale. În final, am prezentat cu ajutorul GIS o distribuție geografică asupra repartizării femeilor antreprenori, ceea ce mi-a permis delimitarea mai multor concluzii pertinente în legătură cu evoluția fenomenului antreprenorial feminin din România.  

In the first part of the paper we have presented the concept of entrepreneur based on the opinions of specialists and on the main factors determining the evolution of entrepreneurship. Hereinafter, we have outlined statistical indicators that reflect the magnitude of the phenomenon of feminine entrepreneurship at territorial level. Thus, based on the data provided by the National Office of the Trade Register, we have examined the involvement of women in business considering the number of female legal entity associates/shareholders and female private individuals/members of individual enterprises. In the end, I have tried to layout, with the help of GIS, a geographical distribution of female entrepreneurs, which allowed me to draw several relevant conclusions regarding the evolution of the feminine entrepreneurial phenomenon within Romania.

Cuvinte-cheie
attitude, business, entrepreneurship,

female entrepreneur, entrepreneurial phenomenon