Articolul precedent |
Articolul urmator |
969 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 19:40 |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Alexandru, SANDU, Maxim. Calitatea și inovația ca factor de competitivitate a țării. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 104-112. ISBN 978-9975-3171-1-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.1, 2017 |
||||||
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018 | ||||||
|
||||||
JEL: L15, O33, Q25 | ||||||
Pag. 104-112 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea cercetării. La începutul sec XXI în Republica Moldova se formează activ orientarea vectorului economic de dezvoltare de la exportul de materii prime (preponderent agricole) spre cel inovațional. O semnificație deosebită au implementarea proiectelor, menite a satisface competitivitatea pe piețele internaționale cu produse similare / novative. Vectorul inovațional al dezvoltării entităților Republicii Moldova este imposibil fără sporirea calității și competitivitatea produselor pe piața internă și externă. Eficiența, fiabilitatea, calitatea și securitatea produselor – sunt factorii-cheie ai succeselui pe piața concurențială. Conceptul de sporire a eficiența, fiabilitatea, sporirea calității și securității produselor este propus în familia de standarde internaționale ISO 9000, primite în calitate de standarde naționale în multe țări. Fiabilitatea și securitatea produselor la fiecare etapă al ciclului de viață constituie un aspect calitativ al produselor, caracterizând capacitatea ei de a satisface necesitățile consumatorilor depistați și potențiali, părților cointeresate (stákeholder -ISO/IEC 15288:2008, ISO/IEC 29148:2011) și societății în general. Scopul cercetării constă în investigarea factorilor, care formează calitatea produselor/ serviciilor și competitivitatea lor pe piața mondială. Metodologia cercetării cuprinde metode analitice, comparative, statistice, inducție, deducție, previziune etc. |
||||||
Cuvinte-cheie calitate, inovaţie, creativitate, inspiraţie, exodul creierilor, inovaţii in depăşire, ponderea hi-tech in export, reforme structurale și mentale |
||||||
|