Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
556 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-09-30 17:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.74(478) (2) |
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274) |
SM ISO690:2012 CHICIUC, Natalia. Cvartetul nr.1 pentru instrumente cu coarde de Gheorghe Neaga între vechi și nou. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 1(30), pp. 52-60. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 1(30) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 785.74(478) | |||||
Pag. 52-60 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Dintre toate opus-urile semnate de Gheorghe Neaga și dedicate cvartetului, „Cvartetul nr.1 pentru instrumente cu coarde” poate fi considerat o mostră reprezentativă în repertoriul autohton al ansamblurilor camerale. Apărut într-o perioadă în care genul de cvartet devine determinant pentru activitatea compozitorilor, acesta reprezintă o cumulare a realizărilor în activitatea componistică a autorului de până atunci. Deși este concepută miniatural, creația consacrată unei componențe clasice — două viori, violă și violoncel — conține un șir de imagini ale căror profunzime multilaterală este redată într-un caracter complex desfășurat între liric și grotesc. În structura tradițională de ciclu sonato-simfonic cvadripartit în care predomină tempo-ul Allegro, nivelul contrastului dintre cele patru părți tinde a fi considerat unul canonic, iar unitarietatea caracteristică ciclicității este asigurată de autor prin intermediul juxtapunerii a două dimensiuni. Prima este generată de tradițiile proprii genului de cvartet, în timp ce a doua dimensiune este determinată de tematism și de valorificarea acestuia după anumite principii provenite din folclor și legate de forma variantică. |
|||||
Cuvinte-cheie repertoriu, cvartet, ciclu sonato-simfonic, sinteză |
|||||
|