Creația vocală a compozitorilor din Republica Moldova în practica interpretativă internațională de concert
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
554 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 15:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784(478)+784.091 (1)
Muzică vocală (286)
SM ISO690:2012
TANASIICIUC, Natalia. Creația vocală a compozitorilor din Republica Moldova în practica interpretativă internațională de concert. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 1(30), pp. 179-181. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(30) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Creația vocală a compozitorilor din Republica Moldova în practica interpretativă internațională de concert

The vocal creation of composers from the Republic of Moldova  in the international concert practice

CZU: 784(478)+784.091

Pag. 179-181

Tanasiiciuc Natalia
 
Teatrul de Operă și Balet din Oslo
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2017


Rezumat

Promovarea culturii naționale departe de hotarele țării a fost dintotdeauna o premisă generoasă pentru asigurarea cunoașterii și viabilității acesteia. Însă, imaginea ei în actualitatea muzicală internațională este, deocamdată, explorată foarte puțin. De aceea, ar fi tocmai timpul potrivit ca intenția includerii muzicii naționale în programele de concert din lume, să vină de la interpreți, care grație puternicelor legături emoționale cu țara natală, să conjuge creația componistică locală cu fenomenul vocal academic universal, integrând-o, prin eforturi constante, bine chibzuite, în cadrul unui repertoriu major universal.

The process of promoting national culture far from the borders of our country has always been a generous prerequisite for ensuring its viability. But, in the international musical space, this image is practically unexplored. Therefore, it would be just the right time, that the intention of including national music in the world music programs should come from performers, who could do it, owing to an invincible emotional bond with their native country; they could incorporate the national musical phenomenon, integrating it, with prudent steps, in a major universal repertoire

Cuvinte-cheie
promovarea culturii naționale, actualitate muzicală, programe de concert, practica interpretativă de concert,

fenomen vocal academic național/universal