Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
818 56 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 14:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.72/.73:614.253.8 (1) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (929) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873) |
SM ISO690:2012 PLOTNIC, Olesea, CIOCHINĂ, Elena. Drepturile pacientului în Republica Moldova în contextul drepturilor omului. In: Revista Naţională de Drept, 2017, nr. 9(203), pp. 3-8. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 9(203) / 2017 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
CZU: 342.72/.73:614.253.8 | ||||||
Pag. 3-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Potrivit Legii cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului [1], drepturi ale pacientului sunt drepturi derivate din drepturile fundamentale ale omului la viaţă şi sănătate. Dreptul la sănătate reprezintă unul dintre drepturile fundamentale ale omului, fiind un drept natural și inalienabil. Asigurarea dreptului la sănătate se desfăşoară obligatoriu prin garantarea accesului la serviciile de sănătate, prin echitate şi calitate a acestor servicii fiecărui cetăţean care le solicită. Atât pacienții, cât și medicii au nevoie de sprijin pentru a preveni, a identifica și a remedia încălcarea drepturilor omului în contextul îngrijirilor medicale. Inexistența unui mecanism viabil şi echitabil de depunere şi examinare a plângerilor pacienţilor în cadrul sistemului de sănătate din Republica Moldova pune în impas libera apărare a drepturilor pacientului, în special în calitatea lui de consumator de servicii medicale, în contextul apărării drepturilor omului stabilite prin Declarația Universală a Drepturilor Omului. |
||||||
Cuvinte-cheie cheie: drepturile omului, servicii de sănătate, consumator., pacient |
||||||
|