Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
644 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 11:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[711.4+711.75](478-21)(091) (1) |
SM ISO690:2012 LUPAŞCU, Valeriu. Impactul transportului feroviar asupra dezvoltării structurii architectural-planimetrice a Chișinăului. In: Arta , 2017, nr. 1(AV), pp. 75-78. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 1(AV) / 2017 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: [711.4+711.75](478-21)(091) | ||||||
Pag. 75-78 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol se referă la impactul reţelei feroviare asupra infrastructurii urbane a oraşului istoric Chişinău. Transportul feroviar se imparte in doua categorii – exterior şi interior (tramvai). S-au descris etapele de dezvoltare a acestor transporturi, s-au prezentat propuneri pentru dezvoltarea şi revitalizarea reţelelor feroviare de tramvai in Chişinău şi efectul său asupra formării structurii planimetrice a oraşului istoric. In unele locuri, traseul şi reţeaua de tramvai au fost conectate direct la calea ferată. Acest fapt a determinat formarea unei reţele unice. Din păcate, fragmentele acesteia nu s-au păstrat pană in prezent, ca şi toată reţeaua. Un singur element care a ajuns in zilele noastre o „konkă” deschisă, care se află astăzi la Muzeul Tramvaiului din Chişinău. Pentru a completa exponatele acestui muzeu se propune de a apela la municipalitatea Odesei, pentru a răscumpăra unul dintre cele mai vechi tramvaie. In partea istorică a Chişinăului se propune reconstrucţia unui tronson de drum cu instalarea şinelor şi introducerea vechiului tramvai. Va fi o recuperare a acestui tip de transport in infrastructura Chişinăului. Dezvoltarea „tramvaiului cu viteză”, cum se prevede in planul general al dezvoltării Chişinăului va creia legătura intre trei zone rezidenţiale – Raşcani, Ciocana şi Botanica. Practica mondială arată profitabilitatea şi eficienţa acestui tip de transport pentru dezvoltarea transportului public. |
||||||
Cuvinte-cheie feroviar, tramvai, infrastructură, cale ferată, structura arhitecturală şi planimetrică, konka, gară, tramvai cu cai |
||||||
|