Analiza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocațională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
922 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 13:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
(37:061.1EU):311.31 (1)
Educație (14269)
Organizații guvernamentale și tipuri de cooperare (406)
Organizarea generală a statisticii. Statistică oficială (36)
SM ISO690:2012
ANGHELACHE, Constantin Silviu, PÂRŢACHI, Ion, ANGHEL, Mădălina-Gabriela. Analiza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocațională. In: Economica, 2017, nr. 3(101), pp. 129-149. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(101) / 2017 / ISSN 1810-9136

Analiza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocațională
CZU: (37:061.1EU):311.31
JEL: H52, I21, I25

Pag. 129-149

Anghelache Constantin Silviu1, Pârţachi Ion2, Anghel Mădălina-Gabriela3
 
1 Academia de Studii Economice din Bucureşti,
2 Academia de Studii Economice din Moldova,
3 Universitatea „Artifex” din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2017


Rezumat

Educația și pregătirea vocațională reprezintă un scop vital atât în contexul economic, cât și-n cel social. Oportunitățile pe care Uniunea Europeană și statele sale membre le oferă cetățenilor lor, pentru condiții de viață, studii și locuri de muncă sunt contribuții majore, care, alături de înțelegerea și realizarea unei culturi sociale a fiecărui cetățean, reprezintă o prioritate. În fiecare an, peste un milion de cetățeni, de toate vârstele, beneficiază de condiții de învățământ vocațional, în cadrul unor programe naționale. Cooperarea între statele membre a căpătat un impuls în anul 2010, când s-au stabilit programe care au integrat o serie de tineri și persoane de alte vârste pe drumul dezvoltării intelectuale, al învățământului și al pregătirii, în conformitate cu programul adoptat în 2009 de Consiliul European și care identifică măsuri până în anul 2020. Există un complex de măsuri în cadrul a 4 obiective strategice, care vizează educația și cuprinde învățarea pe termen lung și asigurarea mobilității. A doua direcție constă în îmbunătățirea calității și eficienței învățământului și pregătirii, apoi, promovarea egalității sociale, coeziunea și implicarea activă a cetățenilor în viața social-economică și, nu în ultimul rând, crearea și inovarea – aspecte care trebuie să fie respectate la toate nivelurile de pregătire a populației.

Vocational education and training is a vital goal in both economic and social contexts. The opportunities that the European Union and its Member States offer to their citizens for living conditions, studies and jobs are major contributions, which together with the understanding and realization of a social culture of every citizen is a priority. Each year, more than one million citizens, of all ages, benefit from vocational education and training in national programs. Cooperation between Member States has taken a momentum in 2010 when programs have been established integrating a range of young people and people of other ages into the path of intellecttual development, education and training in line with the program adopted in 2009 by the European Council and Targeting measures by 2020. There is a set of measures under 4 strategic objecttives that address education and which include long-term learning and mobility. The second is to improve the quality and efficiency of education and training, then to promote social equality, the cohesion and active involvement of citizens in social and economic life, and last but not least, creation and innovation, which must be respected at all levels Training of the population.

Cuvinte-cheie
educaţie, populaţie, inovaţie, cadru didactic,

pregătire vocațională