Provocări ale managementului lanțului de aprovizionare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
996 94
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 18:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.932:005.521.1 (1)
Tipuri de management (313)
Operații în management. Direcții (295)
SM ISO690:2012
GALANTON, Natalia. Provocări ale managementului lanțului de aprovizionare. In: Economica, 2017, nr. 3(101), pp. 7-16. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(101) / 2017 / ISSN 1810-9136

Provocări ale managementului lanțului de aprovizionare
CZU: 005.932:005.521.1
JEL: L23, M11, M31

Pag. 7-16

Galanton Natalia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2017


Rezumat

În acest articol, sunt evidențiate caracteristicile de bază ale lanțului de aprovizionare, specifice schimbărilor în mediul de activitate al firmelor la începutul secolului XXI. Activitățile lanțului de aprovizionare transformă resursele naturale, materiile prime şi componentele într-un produs finit, care, ulterior, este livrat clientului final. Lanțul de aprovizionare încorporează procesul de producție alături de cel al achiziționării de materiale prime şi cel al distribuției produselor finite, înglobând tot procesul existent responsabil de transformarea materialelor preluate de la furnizor şi până la produsele finite livrate clienților. În prezent, competitivitatea şi performanța unei organizații sunt dependente de apartenenţa la un lanţ de aprovizionare-livrare ce funcţionează eficient şi eficace, în cadrul căruia există o sinergie datorată stabilirii şi implementării unor obiective şi strategii comune de către parteneri. Concurenţa nu se mai desfăşoară între organizaţii independente, nici între mici grupuri de organizaţii, ci între lanţurile de aprovizionare-livrare alcătuite din reţele interconectate de producători, distribuitori şi furnizori de servicii logistice. În aceste condiții, managerii responsabili de lanțul de aprovizionare trebuie să caute soluții pentru a răspunde prompt celor mai importante provocări în domeniu.

The present article highlights the basic characteristics of the supply chain, specific to changes in the business environment of companies at the beginning of the 21st century. Supply chain activities turn natural resources, raw materials and components into a finished product, which is then delivered to the final customer. The supply chain incorporates the production process alongside the raw material acquisition and distribution of finished products, encompassing all the existing process responsible for transforming the materials taken from the supplier to the finished products delivered to customers. Today, competitiveness and performance of an organization are dependent on belonging to an efficient and effective supply-delivery chain where synergies exist due to the establishment and implementation of common goals and strategies by partners. Competition does not take place between independent organizations or between small groups of organizations, but between supply and delivery chains, made up of interconnected networks of producers, distributors and logistics providers. Under these circumstances, supply chain managers must seek solutions to respond promptly to the most important challenges in the field.

Cuvinte-cheie
Lanț de aprovizionare, managementul lanțului de aprovizionare, supply chain management, logistică,

supply chain