Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1461 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 14:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.035+316.74(4):378(478) (1) |
Educație (14324) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576) |
SM ISO690:2012 SPÎNU, Stela. Dimensiunea europeană a educației interculturale în învățământul superior din Republica Moldova. In: Administrarea Publică, 2017, nr. 3(95), pp. 140-147. ISSN 1813-8489. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Administrarea Publică | ||||||
Numărul 3(95) / 2017 / ISSN 1813-8489 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.035+316.74(4):378(478) | ||||||
Pag. 140-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Currently, cultural diversity is a basic phenomenon of society, which estimates the cultural differences between people, and between different groups as multiple identities: traditions, customs, approaches to education and society from an intercultural perspective. Intercultural education proposes a pedagogical approach to cultural differences, a strategy which takes into account the specificities of spiritual (cultural differences) or of other nature (difference of sex, social or economic, etc.), avoiding, as far as possible, the risks arising from unequal exchanges between cultures or, worse, culture atomization trends. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, interculturalitate, multiculturalitate, transculturalitate, curriculumul universitar |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Spînu, S.S.</creatorName> <affiliation>Academia de Administrare Publică, Republica Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dimensiunea europeană a educației interculturale în învățământul superior din Republica Moldova</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1813-8489</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţie</subject> <subject>interculturalitate</subject> <subject>curriculumul universitar</subject> <subject>multiculturalitate</subject> <subject>transculturalitate</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.035+316.74(4):378(478)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-09-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Currently, cultural diversity is a basic phenomenon of society, which estimates the cultural differences between people, and between different groups as multiple identities: traditions, customs, approaches to education and society from an intercultural perspective. Intercultural education proposes a pedagogical approach to cultural differences, a strategy which takes into account the specificities of spiritual (cultural differences) or of other nature (difference of sex, social or economic, etc.), avoiding, as far as possible, the risks arising from unequal exchanges between cultures or, worse, culture atomization trends. </description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În prezent, diversitatea culturală este un fenomen de bază al societății, care estimează diferențele culturale dintre oameni și între diferitele grupuri ca identități multiple: tradiții, obiceiuri, abordări ale educației și societății dintr-o perspectivă interculturală. Educația interculturală propune o abordare pedagogică a diferențelor culturale, o strategie care ține cont de specificul diferențelor spirituale (culturale) sau de altă natură (diferența dintre genuri, socială sau economică etc.), evitând, pe cât e posibil, riscurile care rezultă din schimburile inegale dintre culturi sau, mai rău, din tendințele de atomizare a culturii. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>