Conceptul de sarcină în logica abordării acţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
593 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-26 11:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'276.6 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
MOLDOVANU, Gheorghe. Conceptul de sarcină în logica abordării acţionale. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 25-26 septembrie 2015, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2015, Vol. 4, Partea I, pp. 72-75. ISBN 978-9975-75-773-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii
Vol. 4, Partea I, 2015
Conferința "Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii"
Chişinău, Moldova, 25-26 septembrie 2015

Conceptul de sarcină în logica abordării acţionale
CZU: 37.016:81'276.6
JEL: A23

Pag. 72-75

Moldovanu Gheorghe
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 octombrie 2017


Rezumat

This paper provides an understanding of the foundational principles of the vision proposed by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), in particular, the foundational principles of the action-oriented approach. Such an approach may prepare the student for today’s dynamic workplace. Independent action in the workplace is fostered by independent action during education and training. Analyzing some key terms, such as social agent and task, the article introduces the essential elements of the action-oriented approach. Through the new vision of the learner as a social agent, it examines the role that action plays in the construction of learning and provides a new understanding of the notion of taskand its key role in language learning/teaching.

Cuvinte-cheie
communicative approach, action-oriented teaching and learning approach, social actor, task, conceptual task, practical task