Terapii utilizate în recuperarea copiilor cu autism
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1375 296
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 16:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.42:159.973-053.2 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
Psihologie (3383)
SM ISO690:2012
VRABIE, Silvia. Terapii utilizate în recuperarea copiilor cu autism. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 124-134. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Terapii utilizate în recuperarea copiilor cu autism
CZU: 376.42:159.973-053.2

Pag. 124-134

Vrabie Silvia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Autismul este o tulburare globală de dezvoltare care afectează comunicarea verbală şi cea non-verbală, precum şi relaţionarea cu cei din jur şi prelucrarea informaţiilor primite de la organele de simţ. Diagnosticarea şi intervenţia cât mai precoce îl poate ajuta pe copilul cu autism să se dezvolte la potenţialul său maxim. Principalul obiectiv al terapiilor comportamentale este îmbunătăţirea capacităţii generale a copilului de a ,, funcţiona”. Cel mai potrivit tip de intervenţie, educaţie pentru copiii cu autism trebuie să menţină un echilibru între adaptarea la nevoile specifice ale acestora şi adaptarea la cerinţele societăţii. Astfel copiii cu autism trebuie ajutaţi să răspundă mai bine la stimulii din mediul înconjurător şi mai ales la oamenii din jurul lor, dar modul în care se poate atinge acest obiectiv diferă de la un tip de intervenţie la altul. Terapiile educaţionale constituie pentru cei mai mulţi copii cu autism cele mai eficiente tipuri de intervenţie dacă sunt aplicate cu intensitate.

Autism is a disorder affecting global development verbal and non-verbal, as well as networking with others and processing information from the sense organs. Diagnosis and intervention as early as possible can help the child with autism develop to its full potential. The main goal of behavioral therapy is to improve the child's ability to ,,function”. The most appropriate type of intervention, education for children with autism must maintain a balance between adapting to their specific needs and adapting to the demands of society. Thus autistic children should be helped to better respond to stimuli from the environment and especially the people around them, but how it could achieve this differ from one type of intervention to another. It is educational therapies for most children with autism the most effective types of intervention if applied with intensity.

Cuvinte-cheie
autism, recuperare,

ABA