Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1375 296 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 16:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.42:159.973-053.2 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Psihologie (3383) |
SM ISO690:2012 VRABIE, Silvia. Terapii utilizate în recuperarea copiilor cu autism. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 124-134. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.42:159.973-053.2 | ||||||
Pag. 124-134 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autismul este o tulburare globală de dezvoltare care afectează comunicarea verbală şi cea non-verbală, precum şi relaţionarea cu cei din jur şi prelucrarea informaţiilor primite de la organele de simţ. Diagnosticarea şi intervenţia cât mai precoce îl poate ajuta pe copilul cu autism să se dezvolte la potenţialul său maxim. Principalul obiectiv al terapiilor comportamentale este îmbunătăţirea capacităţii generale a copilului de a ,, funcţiona”. Cel mai potrivit tip de intervenţie, educaţie pentru copiii cu autism trebuie să menţină un echilibru între adaptarea la nevoile specifice ale acestora şi adaptarea la cerinţele societăţii. Astfel copiii cu autism trebuie ajutaţi să răspundă mai bine la stimulii din mediul înconjurător şi mai ales la oamenii din jurul lor, dar modul în care se poate atinge acest obiectiv diferă de la un tip de intervenţie la altul. Terapiile educaţionale constituie pentru cei mai mulţi copii cu autism cele mai eficiente tipuri de intervenţie dacă sunt aplicate cu intensitate. |
||||||
Cuvinte-cheie autism, recuperare, ABA |
||||||
|