Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1377 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-16 08:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02(478) (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
SM ISO690:2012 BARBĂ, Maria. Programul educațional pas cu pas pentru copii și familii în Republica Moldova. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 89-105. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | |||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02(478) | |||||
Pag. 89-105 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Programa Pas cu Pas este bazată pe teoriile constructiviste și a conceptelor, perspectivelor de abordare cu referire la creștere/dezvoltarea copilului preșcolar a următorilor autori: Jean Piaget, Lev Vîgotski, Eric Erikson, Karl Rogers, Maria Montesori, Howard Gardner, Ovide Decroly, John Dewey. Teoriile constructiviste sunt o sursă de inspirație și constituie universul teoretic ce contribuie la dezvoltarea copilului la vârsta preșcolară conform căruia copilul este un tot întreg ce are la bază principiul că toate domeniile creșterii/dezvoltării nu se manifestă de sine stătător , iar toate deprinderile reflectă intercorelarea abilităților. Copilul este o personalitate în devenire. aceasta înseamnă evoluție permanentă cu un rol important în dezvoltarea predispozițiilor psihologice moștenite de la părinți și formate pe parcursul creșterii. Lansând programa Pas cu Pas cadrele didactice au înțeles și au implementat acele strategii specifice învățământului centrate pe copil, stabilind o strânsă legătura dintre grădiniță și părinți, familie. Strategiile didactice determină preșcolarul să urmărească cu interes activitatea, să-și utilizeze memoria, inteligența, imaginația, creativitatea. |
|||||
Cuvinte-cheie creştere, centrat pe copil/elev, dezvoltare, principiu, incluziune |
|||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Programul educațional pas cu pas pentru copii și familii în Republica Moldova"> <meta name="citation_author" content="Barbă Maria"> <meta name="citation_publication_date" content="2016/12/20"> <meta name="citation_journal_title" content="Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”"> <meta name="citation_volume" content="4"> <meta name="citation_issue" content="2"> <meta name="citation_firstpage" content="89"> <meta name="citation_lastpage" content="105"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/89_105_Programul%20educational%20pas%20cu%20pas%20pentru%20copii%20si%20familii%20in%20Republica%20Moldova.pdf">