Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
710 43 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 18:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1313) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
SM ISO690:2012 COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Interdisciplinaritatea - principiu fundamental al învățământului integrativ. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 59-68. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 59-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Una din finalitățile învățământului general din R. Moldova este formarea concepției științifice unitare despre lumea înconjurătoare, posibilă prin studierea corelată a științelor umaniste și a celor exacte. Interdisciplinaritatea reprezintă principiul general științific și general pedagogic care asigură funcționarea sistemelor complexe. Conceptul de interdisciplinaritate este definit din diverse perspective în realizarea acțiunilor educative. Sunt stabilite nivelurile de abordare integralizată în cadrul disciplinelor: monodisciplinar, prin inserția unui fragment dintr-o disciplină în structura altei discipline, sau prin armonizarea unor fragmente independente din cadrul unei discipline; interdisciplinar, intersectarea unor arii disciplinare, și pluridisciplinar, prin corelarea demersurilor mai multor discipline; posibilitățile de aplicare a interdisciplinarității în învățământ; coordonatele integralizării. |
||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, pluridisciplinaritate, monodisciplinaritate, integralizare |
||||||
|