Interdisciplinaritatea - principiu fundamental al învățământului integrativ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
710 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 18:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1313)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Interdisciplinaritatea - principiu fundamental al învățământului integrativ. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 59-68. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Interdisciplinaritatea - principiu fundamental al învățământului integrativ
CZU: 37.02

Pag. 59-68

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Una din finalitățile învățământului general din R. Moldova este formarea concepției științifice unitare despre lumea înconjurătoare, posibilă prin studierea corelată a științelor umaniste și a celor exacte. Interdisciplinaritatea reprezintă principiul general științific și general pedagogic care asigură funcționarea sistemelor complexe. Conceptul de interdisciplinaritate este definit din diverse perspective în realizarea acțiunilor educative. Sunt stabilite nivelurile de abordare integralizată în cadrul disciplinelor: monodisciplinar, prin inserția unui fragment dintr-o disciplină în structura altei discipline, sau prin armonizarea unor fragmente independente din cadrul unei discipline; interdisciplinar, intersectarea unor arii disciplinare, și pluridisciplinar, prin corelarea demersurilor mai multor discipline; posibilitățile de aplicare a interdisciplinarității în învățământ; coordonatele integralizării.

One of the aims of general education in Moldova is the formation of unitary scientific conception about the world that could be possible by correlated studying of the exact sciences and the humanities. Interdisciplinarity represents the scientific and pedagogical general principle, which ensures the complex systems work. The concept of interdisciplinarity is defined from different perspectives in achieving educational activities. Integralized approach levels are set inside of the disciplines: monodisciplinary by inserting a fragment of a discipline in the structure of another discipline, or by harmonizing the independent fragments of a discipline; interdisciplinary by crossing of subject areas, and multidisciplinary, by correlation of multiple disciplines; the application possibilities of interdisciplinarity in the education system; integralization coordinates.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, pluridisciplinaritate, monodisciplinaritate, integralizare