Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
688 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-03 11:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018 (664) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883) |
SM ISO690:2012 AXENTII, Ioana Aurelia. Cultura formativă - imperativ al școlii contemporane. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 50-58. ISSN 2345-1866. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice” | ||||||
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018 | ||||||
Pag. 50-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Era tehnologiei informației, în confortul omului solicită o nouă provocare la nivelul educației, determinând-o să-și modifice conținutul. Învățarea este șansa de a se adapta definitiv la contextele sociale, de a crea și de a asigura confortul umanizat al societății, asimilarea valorilor propuse de comunitate. Omul va crea un confort cultural ca educație și o educație de calitate ca o consecință a civilizației umane. Scopul principal al școlii este creșterea şi dezvoltarea generației prin educație generală, cultură vocațională, prin actualizarea psihicului copilului și a individualizării acestuia, pregătindu-l pentru o activitate creativproductivă. Individualizarea și tratamentul diferențiat al elevilor contemporani constituie două dintre principalele strategii de articulare/pregătire a individului pe baza abilităților naturale care subliniază spiritul creativ al fiecărei părți. Într-o epocă de deschidere, diversitate și schimbare, teoria și practica în educație, care se referă la diferite interpretări ale noțiunii de cultură, care ar facilita renașterea școlii în epoca postmodernă. Conceptul de cultură, științele umane au privit la nivel, definesc gama de cunoștințe și comportamente care caracterizează o anumită societate, de aceea considerăm cultura ca fiind imperativul școlii contemporane. |
||||||
Cuvinte-cheie generală, profesională, formarea obiceiurilor, cultura postmodernă, conceptul pedagogic, axiologia creativă, individualizată, diferențiată |
||||||
|