Cultura formativă - imperativ al școlii contemporane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
688 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-03 11:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (664)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Cultura formativă - imperativ al școlii contemporane. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 50-58. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Cultura formativă - imperativ al școlii contemporane
CZU: 37.018

Pag. 50-58

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Era tehnologiei informației, în confortul omului solicită o nouă provocare la nivelul educației, determinând-o să-și modifice conținutul. Învățarea este șansa de a se adapta definitiv la contextele sociale, de a crea și de a asigura confortul umanizat al societății, asimilarea valorilor propuse de comunitate. Omul va crea un confort cultural ca educație și o educație de calitate ca o consecință a civilizației umane. Scopul principal al școlii este creșterea şi dezvoltarea generației prin educație generală, cultură vocațională, prin actualizarea psihicului copilului și a individualizării acestuia, pregătindu-l pentru o activitate creativproductivă. Individualizarea și tratamentul diferențiat al elevilor contemporani constituie două dintre principalele strategii de articulare/pregătire a individului pe baza abilităților naturale care subliniază spiritul creativ al fiecărei părți. Într-o epocă de deschidere, diversitate și schimbare, teoria și practica în educație, care se referă la diferite interpretări ale noțiunii de cultură, care ar facilita renașterea școlii în epoca postmodernă. Conceptul de cultură, științele umane au privit la nivel, definesc gama de cunoștințe și comportamente care caracterizează o anumită societate, de aceea considerăm cultura ca fiind imperativul școlii contemporane.

Information technology era, in human comfort requires education a new challenge, prompting it to modify its contents. Learning is the chance to adapt permanently to social contexts, to create and ensure the humanized comfort of companionship, assimilation of the values proposed by the community. The man will create a cultural comfort as its education, and quality education as a consequence of human civilization. The main purpose of the school you growing generation development through general education, vocational and formative culture by updating the child psyche and individualization preparing it for a productive creative activity. The individualization and differentiated treatment of contemporary students constitute two of the main strategies for articulating/preparation of the individual on the basis of natural skills emphasizing the creative spirit of each part. In an era of openness, diversity and change theory and practice in education referring to different interpretations of the notion of culture, which would facilitate the revival of the school in postmodern era. The concept of culture, human sciences looked at level, defines the range of knowledge and behaviors that characterize a given society, therefore we consider culture as an imperative of contemporary school.

Cuvinte-cheie
generală, profesională, formarea obiceiurilor, cultura postmodernă, conceptul pedagogic, axiologia creativă, individualizată, diferențiată