Particularităţi psiho-sociale ale agresivităţii copiilor cu autism
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
897 109
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 15:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.76+376.4 (2)
Psihologie (3362)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (590)
SM ISO690:2012
VRABIE, Silvia. Particularităţi psiho-sociale ale agresivităţii copiilor cu autism. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2017, nr. 1(5), pp. 55-61. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(5) / 2017 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Particularităţi psiho-sociale ale agresivităţii copiilor cu autism
CZU: 159.922.76+376.4

Pag. 55-61

Vrabie Silvia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Autismul este o tulburare complexă caracterizată printr-o dezvoltare şi un comportament atipic. Iar printre trăsăturile caracteristice ale copiilor cu autism se regăseşte şi autoagresivitatea sau comportamentul agresiv al acestor copiii. În acest articol ne vom referi la particularităţile psihosociale ale manifestării agresivităţii copiilor cu autism şi vom propune câteva recomandări adresate părinţilor şi cadrelor didactice pentru diminuarea sau înlăturarea acestor comportamente ale acestei categorii de copii. Marea rezistenţă la schimbare şi la noutate, inflexibilitatea duc la dezvoltarea unui comportament rigid al copiilor autişti, care cuprinde multe acţiuni non-funcţionale, care intrate în rutina zilnică a copiilor, sunt urmate strict, pas cu pas, primind nuanţa unor adevărate ritualuri, de aceea este foarte important ca acestea să fie controlate şi diminuate.

Autism is a complex disorder characterized by atypical development and behavior. And among the characteristics of children with autism can be found SELF HARM or aggressive behavior of these children. In this article we will refer to the specific psychosocial manifestation of bullying and autistic children and will propose several recommendations to parents and teachers to reduce or eliminate these behaviors of this group of children. Great resistance to change and novelty, inflexibility fosters a rigid behavior of autistic children who consists of more non-functional action, which entered into the daily routine of children, are strictly followed, step by step, getting shade of true rituals of therefore it is very important that they be controlled and reduced.

Cuvinte-cheie
autism, comportament agresiv, autoagresivitate, automutilare