Modalităţi de manifestare a nivelului de autoapreciere şi de formare a expectanţelor la tineri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
604 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-10 18:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041-053.6 (2)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (244)
SM ISO690:2012
MOGA, Ecaterina. Modalităţi de manifestare a nivelului de autoapreciere şi de formare a expectanţelor la tineri . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 5-6(69-70), pp. 26-28. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(69-70) / 2011 / ISSN 1810-6455

Modalităţi de manifestare a nivelului de autoapreciere şi de formare a expectanţelor la tineri
CZU: 37.041-053.6

Pag. 26-28

Moga Ecaterina
 
Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 septembrie 2017


Rezumat

Formarea unei imagini de sine adecvate, autoaprecierea veridică a tînărului, cît şi trasarea de către el a unor expectanţe realiste îşi are debutul încă în perioada copilăriei. Una dintre cauzele ce ar infl uenţa formarea autoaprecierii adecvate şi a trasării de aşteptări relevante faţă de propria persoană ar fi dragostea necondiţionată a părinţilor manifestată în copilărie. Autoaprecierea tînărului se realizează reieşind din expectanţele care le are individul raportate la propria lui persoană. De expectanţele înaintate faţă de sine depinde autoaprecierea persoanei, totodată, nivelul de autoapreciere (adecvată sau inadecvată) determină gradul de pretenţii trasate faţă de sine.

Forming an adequate self-image and a truthful self-appreciation of the young should have its start from childhood. One of the causes that can infl uence the formation of self-appreciation, and relevant expectations towards himself would be manifested in the unconditional love of the parents towards their children during their childhood. The self-appreciation of the young is accomplished from the expectations that the individual poses and related to his own person. Depending on the reality of the expectations towards himself and self-appreciation of the person, including the level of adequate and inadequate selfappreciation of the person determines the level of claim indicated towards himself.