Motivarea personalului – concept dinamic în managementul educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1282 240
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 23:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:005.32:331.101.3 (1)
Educație (14306)
Activități manageriale (431)
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (387)
SM ISO690:2012
BURSUC, Oleg. Motivarea personalului – concept dinamic în managementul educaţional . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 5-6(69-70), pp. 7-10. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(69-70) / 2011 / ISSN 1810-6455

Motivarea personalului – concept dinamic în managementul educaţional
CZU: 37:005.32:331.101.3

Pag. 7-10

Bursuc Oleg
 
Centrul Național de Excelență Profesională pentru Bibliotecari
 
 
Disponibil în IBN: 18 septembrie 2017


Rezumat

Motivarea este considerată una dintre atribuţiile de bază ale managementului. De-a lungul timpului, teoriile motivaţionale au evoluat în mod semnificativ, oferindu-le managerilor diverse oportunităţi pentru a înţelege fenomenul şi a spori motivarea personalului. În articolul dat ne vom referi la modelul lui David McClelland, bazat pe analiza nevoilor. Conform acestei teorii, pot fiidentificate trei categorii de nevoi care motivează oamenii – nevoia de putere, nevoia de realizare şi nevoia de afiliere. Am relatat pe scurt caracteristicile fiecărei categorii şi am oferit recomandări pentru creşterea motivaţiei persoanelor cu diferite tipuri de nevoi.

Motivation is considering one of most important managerial functions. During time, motivational theories have evolved significantly, providing various opportunities for managers to understand and to increase motivation of staff. In that article we review the David McClelland’s Needs-based motivational model. According to this theory can be identified three categories of needs that motivate people – the need for power, need for achievement, and need for affiliation. The article exposed for brief characteristics of each category of needs and offer recommendations for enhancing motivation for people with different types of needs.