Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
714 65 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 12:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.346.2:37.048 (1) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (976) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246) |
SM ISO690:2012 TERZI-BARBAROȘIE, Daniela. Perspectiva de gen în orientarea vocaţională a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 52-57. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(72-73) / 2012 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.346.2:37.048 | ||||||
Pag. 52-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Orientarea vocaţională a elevilor este un pilon important pentru deciziile ulterioare cu privire la formarea lor profesională. Segregarea ocupaţională în funcţie de gen este răspîndită în toate ţările şi, deşi aceasta a scăzut în Republica Moldova în ultimele două decenii, ea este încă semnificativă; astfel se poate explica diferenţa de venituri între femei şi bărbaţi. Mulţi factori din jurul copilului funcţionează ca agenţi de socializare de gen. Părinţii şi sistemul lor de credinţe au rol esenţial în dezvoltarea copilului, ca bărbat sau femeie. În acelaşi timp, în grădiniţe, şcoli şi colegii, fetele şi băieţii sînt trataţi diferenţiat de către unii adulţi şi aleg subiecte de studiu diferite, bazate, de cele mai dese ori, pe stereotipuri de gen. Cum să identificăm barierele de gen în orientarea vocaţională a copiilor şi cum să le abordăm? În articolul dat sînt prezentate principalele aspecte de gen în orientarea vocaţională şi sînt oferite cîteva recomandări de depăşire a barierelor în acest sens. |
||||||
|