Perspectiva de gen în orientarea vocaţională a elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
714 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 12:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.346.2:37.048 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (976)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246)
SM ISO690:2012
TERZI-BARBAROȘIE, Daniela. Perspectiva de gen în orientarea vocaţională a elevilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 52-57. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(72-73) / 2012 / ISSN 1810-6455

Perspectiva de gen în orientarea vocaţională a elevilor
CZU: 316.346.2:37.048

Pag. 52-57

Terzi-Barbaroșie Daniela
 
Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare“
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2017


Rezumat

Orientarea vocaţională a elevilor este un pilon important pentru deciziile ulterioare cu privire la formarea lor profesională. Segregarea ocupaţională în funcţie de gen este răspîndită în toate ţările şi, deşi aceasta a scăzut în Republica Moldova în ultimele două decenii, ea este încă semnificativă; astfel se poate explica diferenţa de venituri între femei şi bărbaţi. Mulţi factori din jurul copilului funcţionează ca agenţi de socializare de gen. Părinţii şi sistemul lor de credinţe au rol esenţial în dezvoltarea copilului, ca bărbat sau femeie. În acelaşi timp, în grădiniţe, şcoli şi colegii, fetele şi băieţii sînt trataţi diferenţiat de către unii adulţi şi aleg subiecte de studiu diferite, bazate, de cele mai dese ori, pe stereotipuri de gen. Cum să identificăm barierele de gen în orientarea vocaţională a copiilor şi cum să le abordăm? În articolul dat sînt prezentate principalele aspecte de gen în orientarea vocaţională şi sînt oferite cîteva recomandări de depăşire a barierelor în acest sens.

Career orientation of students is a critical pillar for their decisions about further professional education. Occupational segregation by gender is prevalent in all countries and although this segregation has decreased in Moldova in last two decades, it is still significant and can explain part of the continuing gender wage gap. Many environments are operating as important agents for gender socialization of children. Parents and their beliefs have a primary role in a child development as man or woman. In the same time, in kinder gardens, schools and colleges, girls and boys are treated differentially by adults and they choose different subjects based on gender stereotypes. How to identify gender barriers in vocational orientation of children and how to address them? This article describes the main issues of gender biased approach to vocational orientation and provides recommendations to improve it in the classroom environment.