Învăţarea limbii române de către alolingvii din Bălţi: actualitate şi perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
670 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-05 15:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.135.1'243 (6)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
SM ISO690:2012
TRINCA, Lilia. Învăţarea limbii române de către alolingvii din Bălţi: actualitate şi perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 1(77), pp. 36-39. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(77) / 2013 / ISSN 1810-6455

Învăţarea limbii române de către alolingvii din Bălţi: actualitate şi perspective
CZU: 37.016:811.135.1'243

Pag. 36-39

Trinca Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 august 2017


Rezumat

În Republica Moldova, ca şi în multe alte state, integrarea grupurilor etnice este o misiune grea, agravată de problema limbii. Multe grupuri etnice vorbesc numai limba rusă şi nu cunosc limba de stat, iar mun.Bălţi nu reprezintă o excepţie în acest sens. Astfel, pe lîngă necesitatea protecţiei limbilor minorităţilor naţionale, trebuie să avem grijă să li se ofere posibilitatea de a învăța limba de stat, deoarece doar astfel se pot integra şi participa activ în viaţa publică. Cunoaşterea limbii oficiale constituie un factor de coeziune socială şi le oferă cetăţenilor posibilitatea de a-și exercita drepturile, în condiţii de egalitate.

In Moldova, like in many other countries, the integration of different ethnic groups is a difficult task, aggravated by the language issue. Many ethnic groups still speak only Russian and do not know the official language, Balti is no exception in this regard. Thus, besides the need to protect minority languages , we should give members of these ethnic groups the opportunity to learn the official language, only so can they integrate and participate actively in the public life. Knowledge of the official language is a factor of social cohesion and is able to provide people with an opportunity to benefit from all the human rights on an equal basis with the other citizens.

Cuvinte-cheie
integration of different ethnic groups, Russian and Romanian languages, learn the official language, social cohesion.