Retrospectiva politicilor educaționale implementate în sectorul învățământului superior din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1068 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-03 21:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5:378(478)(091) (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
GAVRILAȘ, Natalia. Retrospectiva politicilor educaționale implementate în sectorul învățământului superior din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2017, nr. 2(102), pp. 208-215. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Retrospectiva politicilor educaționale implementate în sectorul învățământului superior din Republica Moldova
CZU: 37.014.5:378(478)(091)

Pag. 208-215

Gavrilaș Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 august 2017


Rezumat

În acest articol sunt reliefate politicile educaționale care au fost implementate în sistemul de învăţământ din Republica Moldova, îndeosebi în învățământul superior. Învăţământul superior a suferit multiple transformări, începând cu perioada proclamării independeței și continuând până în prezent. Toate modificările operate au avut la bază racordarea sistemului de învăţământ superior la rigorile europene, altfel spus – europenizarea acestuia. Adaptarea învăţământului superior la condiţiile cerute de UE va oferi compatibilitatea şi competitivitatea necesară pe piaţa universitară europeană, fapt ce va determina creşterea mobilităţilor academice ale actorilor implicaţi.

This article highlights the educational policies that have been implemented in the educational system of the Republic of Moldova, especially in higher education. Higher education has undergone a lot of changes since the proclamation of independence and continued to this day. The all changes made were based on the connection of the higher education system to the European rigor, in other words its Europeanization. The adaptation of the higher education to the conditions required by the EU, will provide the necessary compatibility and competitiveness on the European academic market, which will increase the academic mobility of the involved actors.

Cuvinte-cheie
politică educaţională, educaţie, învăţământ superior, strategie, reforma,

Legea învățământului, Codul Educației.